در بازار میوه و تره‌بار چه خبر است؟

گزارش میدانی از بازار میوه در برخی از مناطق شهر تهران نشان می‌دهد که بازار در شرایط سکون قرار داشته و مشتریان ترجیح می دهند در روزهای پایانی هفته به دلیل کاهش قیمت‌ها خرید داشته باشند، رئیس اتحادیه میوه فروشان نیز معتقد است کاهشی و یا افزایشی بودن قیمت‌ها مربوط به عرضه و تقاضا است.

در بازار میوه و تره‌بار چه خبر است؟

به گزارش ایسنا، بر اساس قیمت های اعلام شده عمده فروشی های محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار قیمت میوه ها امروز، هر کیلوگرم انار از ۲۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان، انجیر زرد از ۲۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان، انجیر سیاه از ۲۰ هزار تا ۶۵ هزار تومان، انگور بی دانه سفید از ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز از ۳۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان، انگور رطبی از ۱۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان، پسته تازه از ۱۷۰ هزار تا ۲۵۰ هزار تومان است.

همچنین خیار رسمی از ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان، سیب لبنانی از ۲۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، گلابی از ۴۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان، لیمو شیرین از ۲۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان، موز هندی از ۵۰ هزار تا ۶۹ هزارتومان، موز فلیپین از ۶۵ هزار تا ۸۴ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی از ۲۰ هزار تا ۴۰ هزارتومان، هلو از ۲۰ هزار تا ۶۰ هزارتومان در میادین میوه و تره بار به فروش می رسند.

در میان صیفی جات نیز، بادمجان دلمه ای از ۱۰ هزار تا ۲۰ هزارتومان، بادمجان قلمی از ۱۰ هزار تا ۲۵ هزارتومان، بادمجان گلخانه ای از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان، پیاز زرد از ۱۳ هزار تا ۲۲ هزارتومان، پیاز شیری از ۱۲ هزار تا ۲۰ هزارتومان، پیاز قرمز از ۱۶ هزار تا ۲۵ هزار تومان، لوبیا سبز از ۲۰ هزار تا ۳۵ هزارتومان، سبزی خوردن از ۲۰ هزار تا ۳۵ هزارتومان، سیب زمینی از ۸ هزار تا ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین کاهو پیچ سالادی از ۷ هزار تا ۱۷ هزارتومان، کاهو رسمی از ۱۰ هزار تا ۱۷ هزارتومان، بلال از ۱۵ هزار تا ۳۵ هزارتومان، گوجه زیتونی از ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزارتومان، گوجه فرنگی بوته رس از ۸ هزار تا ۲۰ هزارتومان، گوجه فرنگی گلخانه از ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار، لیمو ترش سنگی از ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان، هویج از ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان، لیمو ترش میناب از ۲۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان و بامیه از ۳۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد.

نکته مهم این است که قیمت های عمده فروشی فوق به منظور نظارت و کنترل قیمت عمده و خرده فروشی رصد و تعیین شده است و به منزله خرید از تولیدکننده نیست.

این قیمت ها بر اساس استعلام روزانه از بارفروشان معتمد میدان بزرگ میوه تره بار تهران و اعمال نظر کارشناسان اتحادیه بارفروشان، جهادکشاورزی و اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران کشف شده است.

از بازار میوه و تره بار چه خبر؟/ سود ۹ درصدی خرده فروشی ها

در پی اعلام قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی به بازار خرده فروشان و میوه فروشی هایی رفتیم که مشتری های چندان زیادی نداشتند و اگر هم بودند در حد خرید مصرف روزانه کیسه های خرید خود را پر کرده بودند. در محدوده چهارراه ولیعصر و دانشگاه تهران میوه فروشی ها محصولات را با نرخ هایی مشابه یکدیگر قیمت گذاری کرده و به فروش می رساندند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در میوه فروشی ها قیمت هر کیلو گوجه فرنگی از ۲۸ تا ۳۴ هزارتومان، هلو ۵۸ هزار تومان، سیب قرمز ۳۸ هزار تومان، انبه ۸۰ هزار تومان، انار ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، لیموشیرین ۳۰ هزار تومان، گلابی ۵۰ هزار تومان، موز ۸۹ تا ۹۹ هزار تومان، خرمالو ۳۰ هزارتومان، لیمو ترش ۴۰ هزارتومان، لیمو ترش سنگی از ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان، انجیر سیاه ممتاز ۱۱۰ هزار تومان، نارنگی ۲۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز از ۹۰ هزار تا ۱۱۰ هزارتومان، پسته خندان ۲۵۰ هزار تا ۳۸۰ هزار تومان، سیب زمینی از ۲۸ هزار تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان، هویج ۳۵ هزارتومان، پیاز قرمز ۳۵ هزار تومان، پیاز سفید ۱۵ هزارتومان است.

همچنین کدو سبز ۴۳ هزار تومان، فلفل دلمه ۷۵ هزار تومان، کلم سفید ۲۵ هزار تومان، کلم قرمز ۱۸۵ هزار تومان، کرفس ۳۸ هزار تومان، سیر تازه ۲۲۰ هزار تومان، سیر خشک ۱۵۰ هزار تومان، خرمالو ۸۵ هزارتومان، لوبیا سبز ۵۵ هزار تومان، بامیه ۸۵ هزار تومان، کاهو رسمی ۳۵ هزار تومان، کاهو سالادی ۳۵ هزار تومان و لبو ۳۸ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

به گفته فروشندگان، در اکثر مواقع بازار میوه خلوت است و مشتری چندان زیادی ندارد، اما در روزهای پایانی هفته که مجبور به کاهش قیمت هستند، تقریبا نسبت به روزهای دیگر هفته فروش بیشتری دارند.

اسدالله کارگر-رئیس اتحادیه میوه فروشان - در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار میوه اظهار کرد: قیمت های اعلام شده از سوی رئیس اتحادیه میوه و سبزی، قیمت های میدان میوه و تره بار است و به منظور احتساب قیمت های عرضه شده به مشتریان در بازار به قیمت های فوق مبلغ ۳۵ درصد قیمت خرده فروشی اضافه می شود.

وی افزود: از این ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت به طور خالص تنها ۸.۵ تا ۹ درصد سود و باقی مانده آن ضایعات و دور ریز است. اما اینکه قیمت برخی اقلام کاهشی و یا افزایشی بوده کاملا به میزان عرضه و تقاضا مربوط است. برخی کالاها نیز در مرزها درگیر قاچاق و چگونگی واردات هستند که قیمت بیشتری دارند و نسبت به روزهای گذشته قیمت آن ها افزایشی بوده است.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما