آیا بورس جان می‌گیرد؟

اقتصاد ۱۰۰- شاخص کل بورس در اولین ماه پاییز با ۴.۲ درصد افت همراه شد. این نماگر که در ابتدای مهر دو میلیون و ۹۷ هزار واحد بود، در پایان ماه به دو میلیون و ۷ هزار واحد رسید.

آیا بورس جان می‌گیرد؟

در همین حال نماگر هم‌وزن بازار سهام که شاخصی از عملکرد نمادهای کوچک و متوسط بازار است نیز با افت ماهانه 3.15 درصدی روبرو بود. شاخص هم‌وزن در حالی که مهرماه را روی سطح 687 هزار واحدی آغاز کرده بود، برای ورود به آبان با کاهش ارتفاع روی سطح 665 هزار واحد قرار گرفت.

پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

بازار سهام همچنان تحت تأثیر ریسک‌های سیاسی و نظامی قرار دارد. در همین حال، قیمت دلار به صعود خود ادامه می‌دهد و این افزایش، بازار طلا و سکه را هم به سمت بالاتر برده است. این روند صعودی در بازارهای ارز و طلا، بسیاری از سرمایه‌گذاران را که به دنبال فرصت‌های کم‌ریسک‌تر هستند، به خود جذب کرده و به نوبه‌ی خود سبب خروج نقدینگی از بورس شده است.

علاوه بر این، خبر عرضه دوباره اوراق دولتی نیز به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز قرار گرفته و آنها را به سرمایه‌گذاری در این اوراق تشویق کرده است.

در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد که بازار سهام همچنان در مسیر نزولی حرکت کند و با تداوم خروج پول، سرمایه‌گذاران بیشتری را از دست بدهد. در کوتاه‌مدت، احتمال دارد شاخص‌های بورس با کاهش روبرو شوند، مگر اینکه تحولات مثبت یا تغییرات عمده‌ای در فضای سیاسی و اقتصادی کشور رخ دهد.

به نظر می‌رسد تنها عواملی که می‌توانند این روند نزولی را متوقف کنند، رفع یا کاهش تنش‌های سیاسی و ارائه مشوق‌های جدید برای حمایت از بازار سرمایه باشد.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما