اختصاصی اقتصاد 100؛

یک پیش بینی عجیب بورسی/ انتظار رشد شارپی شاخص سهام در کوتاه مدت

رشد شارپی یا سریع شاخص سهام در کوتاه مدت باتوجه به روند اتفاقات سیاسی نامحتمل؛ به نظر می‌رسد و باتوجه به پیش بینی ها از نرخ برابری ارز/ریال، نباید انتظار افت زیادی داشته باشیم؛ در نتیجه بازار متعادل خواهد بود.

یک پیش بینی عجیب بورسی/ انتظار رشد شارپی شاخص سهام در کوتاه مدت

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: فرزاد کی نژاد - معامله گر کارگزاری کیان در گفت و گو با اقتصاد 100 گفت: بازارسرمایه در هفته جاری، همانند 10 هفته اخیر تحت تاثیر شدید ریسک های سیستماتیک داخلی و بین المللی است.

وی افزود:کاهش ارزش ریال مانند سال های اخیر، مهم ترین عامل محرک بورس در این هفته خواهد بود و تصمیمات مسکن وار در سیاست های پولی، قیمت گذاری دستوری و نرخ های تنزیل بالای اوراق عواملی هستند که امروز بیش از پیش اقتصاد ایران و بالطبع بازار سهام را تهدید و در واقع سرکوب می کنند؛ به این عوامل اعتصابات کارگری رو به گسترش را هم اضافه کنید تا شاید درصورت های مالی سه ماهه سوم هم تاثیر منفی‌اش را در برخی شرکت ها ببینیم .

کی نژاد بیان کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که مدتهاست منتظر آزادسازی قیمت ها بودند و تنها به افزایش نرخ های دستوری دلخوش هستند؛ از طرفی هم سیاستگذارن اقتصاد هم که بی اعتبارتر از همیشه نزد جامعه و تحت فشارهای سیاسی و اجتماعی ، عاجز از اجرای تصمیمات واقعی اقتصادی هستند، حتی دیگر قادر به بزک کردن آشفته بازار اقتصاد هم نیستند.

به گفته این کارشناس بازارسرمایه؛ با این وجود بازار سهام به لطف سرمایه گذاران ریسک پذیر همچنان به حیات خود ادامه می دهد و باتوجه به پتانسیل رشد بسیاری از سهم ها، نقدشوندگی قابل قبول، صندوق های مبتنی بر کالا؛ بخصوص طلا، صندوق های سرمایه گذاری (از لحاظ کاهش ریسک) و ابزارهای مدیریت ریسک هنوز هم جایی مناسب برای سرمایه گذاری در مقایسه با ملک و سپرده های بانکی و اوراق دولتی به نظر می رسد.

وی در نهایت گفت: رشد شارپی یا سریع شاخص سهام در کوتاه مدت باتوجه به روند اتفاقات سیاسی نامحتمل به نظر می‌رسد و باتوجه به پیش بینی ها از نرخ برابری ارز/ریال، نباید انتظار افت زیادی داشته باشیم ؛ در نتیجه بازار متعادل خواهد بود.

انتهای پیام/ 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما