تسهیلاتی که می‌توانید از بانک توسعه بگیرید +جزئیات

بانک توسعه تعاون، بانکی دولتی است که هشت طرح برای پرداخت تسهیلات خرد و کلان به مشتریان خود در نظر گرفته است.

تسهیلاتی که می‌توانید از بانک توسعه بگیرید +جزئیات

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100 - بانک توسعه تعاون یکی از بانک‌های تخصصی دولتی فعال در ایران است. مهمترین هدف تاسیس این بانک بکارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمندیهای بخش تعاونی با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی است.

وام با میانگین حساب

بانک توسعه تعاون به مشتریانی که حساب سپرده بلندمدت داشته باشد وام می‌دهد. سقف وام 50 میلیون تومان و با سود 18 درصد است. مدت زمان مسدودی سپرده 36 ماه و مبلغ هر وام یک میلیون و 807 هزار تومان تعیین شده است.

شرط دریافت وام این است که وام­‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

وام با سپرده بانک

برای دریافت این وام متقاضی باید سپرده قرض الحسنه داشته باشد و این سپرده تا زمان تسویه کامل مسدود خواهد بود.

سقف وام 50 میلیون تومان با سود 2 درصد و مدت بازپرداخت اقساط به انتخاب وام گیرنده ۲۴ و ۳۶ ماه است.

طرح همیار

در طرح همیار شرکت‌‌ها و کارخانه‌ها می‌توانند با افتتاح حساب و ایجاد میانگین ۲ تا ۶ ماه، به پرسنل خود تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام با سود ۳ درصد بدهند. 

میزان وام براساس تعداد پرسنل وام‌گیرنده ارگان معرفی شده بین 10 تا 30 میلیون تومان متغیر است. برای کارگاهی که 10 نفر پرسنل داشته باشد 10 میلیون تومان، 11 تا 50 نفر 15 میلیون تومان، 50 تا 100 نفر 20 میلیون تومان و 100 نفر بیشتر 30 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

طرح همکار

بانک توسعه تعاون طرح همکار یا هم‌کا‌ر را برای خرید دفتر کار اداری یا مسکونی طراحی کرده است.

سقف تسهیلات همکار 4 میلیارد تومان است که البته در شهرهای مختلف متغیر است. حداکثر سقف در نظر گرفته‌شده برای کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز در نظر گرفته شده است. متقاضیان واجد شرایط در مراکز استان‌ها حداکثر تا سقف 3 میلیارد تومان و در شهرستان‌ها حداکثر تا سقف 2.5 میلیارد تومان تسهیلات خرید دفتر کار دریافت خواهند کرد.

ساز و کار اصلی به این ترتیب است که سقف این تسهیلات تا 80 درصد قیمت ملک را در بر می‌گیرد. همچنین حساب فرد متقاضی دستکم به مدت 6 ماه می‌باید گردش حساب داشته باشد و فرد به اصطلاح با این حساب می‌باید کار کند که این امر در نوبت‌دهی وام او تاثیرگذار خواهد بود.

تسهیلات طرح همکار به کلیه فعالان بخش تعاون و خارج از بخش تعاون که از مراجع مجوز فعالیت دارند (به‌غیراز دفاتر مرکزی واحدهای تولیدی) قابل پرداخت است. نکته مهم و اساسی اینکه این تسهیلات صرفاً مربوط به خرید دفتر کار می‌شود و شامل سایر مکان‌های کسب‌وکار ازجمله مغازه و انبار و… نمی‌شود.

متقاضیان دریافت تسهیلات طرح همکار با توجه به شهر محل خرید دفتر کار می‌توانند تا سقف تعیین‌شده، وام بگیرند. اما اینکه میزان تسهیلات به چه صورت تعیین می‌شود بستگی به کارشناسی ملک موردنظر از سوی کارشناسان بانک دارد. در واقع تسهیلات پرداختی جهت خرید دفتر محل کار حداکثر تا 80% قیمت ملک ارزیابی‌شده توسط کارشناس خواهد بود.

نرخ سود تسهیلات طرح همکار 18 درصد سالیانه خواهد بود. ضمن اینکه مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات نیز در قالب اقساط 24، 36 و 48 ماهه امکان‌پذیر است که البته به‌صورت اقساط مساوی ماهیانه خواهد بود. ملک خریداری‌شده با تسهیلات نیز مشروط بر اینکه کاربری مسکونی و یا اداری داشته باشد، به‌عنوان تضمین قابل ترهین است. البته متقاضیان می‌توانند سند ملکی دیگری را غیر از ملک خریداری‌شده نیز به‌عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار بدهند.

طرح همراه فرهیختگان

طرح همراه فرهیختگان بانک توسعه تعاون برای استفاده اساتید دانشگاه‌ها، موسسات عالی آموزشی کشور (دولتی، آزاد، پیام نور و حق التدریسی) و فرهنگیان آموزش و پرورش ارائه شده است. 

میزان این تسهیلات ۱، ۱.۵ و ۲ میلیارد تومان بوده که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در قالب کارت اعتباری مرابحه است که صادر می‌شود و برای مبالغ بیشتر بدون کارت بوده و فرهیختگان دریافت‌کننده می‌توانند از آن برای رفع نیازهای ضروری و اساسی خود استفاده کنند.

نرخ بهره‌ بانکی در خصوص این تسهیلات 18 درصد است و دریافت آن هیچ گونه هزینه‌های جانبی‌ای از جمله هزینه کارشناسی و... نخواهد داشت. اما سایر هزینه‌های متفرقه بانکی همچون هزینه گزارش اطلاعات حساب مشتری و اعتبارسنجی و باطل کردن تمبر و تشکیل پرونده و دیگر اقدامات صورت گرفته تا پیش از پرداخت تسهیلات هم از آنجایی که بیشتر بر عهده‌ کارمندان شعبه‌های بانک خواهد بود هزینه چندانی نخواهد داشت و مجموع این هزینه‌ها تا پیش از پرداخت تسهیلات چیزی در حدود 60 هزار تومان خواهد شد.

طرح  کوثر

در طرح کوثر فرد می‌تواند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ و حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کند. در این طرح شما نیاز به ضامن معتبر دارید و باید بین ۳ تا ۶ ماه دارای میانگین حساب باشد.

وام کوثر که به‌صورت قرض‌الحسنه ارائه می‌شود دارای کارمزد صفر تا ۴ درصد است که بر حسب ضریب برابری تسهیلات، دوره بازپرداخت و مدت زمان خواب سپرده متغیر است. بازپرداخت در این تسهیلات نیز بین ۹ تا ۲۴ ماه است.

طرح حاتم

برای حمایت از تعاونی‌های تولید، مصرف و خدمات، یکی از بسته‌های اعتباری خود را با عنوان طرح حاتم توسعه تعاون برای ارائه به تعاونی‌ها و تعاونگران و فعالان در حوزه تولید و خدمات آماده کرده است. در این طرح، تسهیلاتی به منظور خرید، جایگزینی اقلام و کالاهای سرمایه‌ای، ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز به افراد فعال در این حوزه پرداخت می‌شود.

اما ویژگی مهم این طرح فاصله زمانی ۳ ماه در پرداخت اقساط است تا وام‌گیرنده بتواند از عهده قسط‌ها بربیاید

در این طرح اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ارائه سند ملک یا جواز کسب تا ۷۰ درصد بهای کالای تمام شده و تا سقف ۳ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند. همان‌طور که بالاتر خواندید، بازپرداخت این تسهیلات با فاصله زمانی ۳ ماه و ۴۸ ماهه است.

طرح توسکا

در طرح توسکا متقاضی با سپرده‌گذاری و ایجاد گردش حساب علاوه بر دریافت سود سپرده، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.

سود این وام برحسب سود سپرده و مدت بازپرداخت ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶و ۱۸ درصد است. سود این سپرده برحسب سود وام متغیر ۲، ۴و ۷ درصد است. زمان بازپرداخت تسهیلات 48 ماه است.

بسته رونق تعاون

بانک توسعه تعاون در طرح بسته رونق تعاون ۲ توسعه تعاون اقدام به ارائه تسهیلات با نرخی کمتر از نرخ مصوب بانک مرکزی کرده است. در این طرح تمامی تعاونی های تولیدی، غیر تولیدی و اعضا و پرسنل آنها می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. سقف تسهیلات بانک توسعه تعاون، بازپرداخت، ماندگاری سپرده و ضریب برابری تسهیلات برای هر بخش متفاوت است.

سقف این تسهیلات برای تعاونی‌های تولید ۱ میلیارد تومان، تعاونی های غیر تولیدی ۵۰۰ میلیون و اعضا و تعاونی های مصرف و تولید ۲۰۰ میلیون تومان است.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما