رمز ریال هنوز در مرحله پیش آزمایشی است

بحث ریال دیجیتال از اواسط سال گذشته مطرح شد و قرار بود شهریورماه امسال به مرحله آزمایشی برسد که رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین واکنش به این موضوع اعلام کرد: ریال دیجیتال هنوز در مرحله پیش ازمایشی است.

رمز ریال هنوز در مرحله پیش آزمایشی است

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- بانک مرکزی اواسط سال گذشته از راه‌اندازی رمز ریال خبر داد و اعلام کرد که افراد می‌توانند با ارائه اسکناس ریال به بانک مرکزی رمز ریال دریافت کنند.

براساس اعلام بانک مرکزی ریال دیجیتال قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد و هدف از طرح آن تبدیل اسکناس به یک موجودیت قابل برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی است تا با این فرآیند، پول موجودیت هوشمند داشته باشد.

به گفته بانک مرکزی رمزریال در داخل گوشی قرار می‌گیرد و بانک به عنوان شخص سوم و واسط امکان انتقال وجه را فراهم می‌کندو عین پول و اسکناس موجود در جیب افراد به صورت الکترونیک منتقل می‌شود.

مهمترین قابلیت رمزیال در مقایسه با اسکناس، سطح امنیت بالای آن است؛ و براساس طراحی انجام شده ردیابی وجوه ریال دیجتال به طور دقیق قابل انجام بوده و حتی در صورت سرقت اطلاعات رمز ریال و هک گوشی تلفن هوشمند توسط سارقین و هکرها امکان ردیابی آن وجود دارد.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان شهریور ماه اجرای آزمایشی ریال دیجیتال آغاز خواهد شد. به گفته وی فرایند پیش از راه اندازی آزمایشی رمز ریال با رقم یک میلیارد تومان و با ارائه رمز ریال به تعداد محدودی از افراد شروع و عملا مرحله پیش آزمایشی آن در دو بانک ملی و ملت  اجرایی شده است.همچنین دو فروشگاه برای استفاده از این رمز ریال تعیین شده و کار در مرحله قبل از آزمایشی را آغاز کرده‌اند.

وی امروز درباره آخرین وضعیت رمز ارز ملی گفت: ریال دیجیتال راه اندازی شده و در مرحله پیش آزمایشی است و بانک‌های ملی و ملت به عنوان بانک‌های عامل انتخاب شدند و بعد از طی شدن مرحله پیش آزمایشی وارد مرحله آزمایشی می شویم.

صالح آبادی درباره اینکه چه زمانی مردم می توانند از ریال دیجیتال استفاده کنند؟،گفت:استفاده از ریال دیجیتال به شکل عمومی بعد از مرحله آزمایشی خواهد بود.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما