کدام شرکت بیمه شخص ثالث شاکی بیشتری دارد؟!

اقتصاد 100- بر اساس گزارش‌های بیمه مرکزی، تعداد شکایت‌های مردمی از شرکت‌های بیمه می‌تواند به عنوان عاملی مهم در انتخاب بیمه شخص ثالث توسط خریداران نقش مؤثری ایفا کند و تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری آنها داشته باشد.

کدام شرکت بیمه شخص ثالث شاکی بیشتری دارد؟!

نرخ شکایت‌های مردمی از شرکت‌های بیمه می‌تواند عامل مهمی در مقایسه بیمه شخص ثالث برای خریداران باشد.

مقایسه بیمه شخص ثالث از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است؛ از جمله قیمت، سطح دسترسی و از همه مهم‌تر میزان شکایت‌های مردمی.

قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس سیاست‌های کلان هر شرکت بیمه تعیین می‌شود و معیار مشخصی ندارد. از سوی دیگر، سطح دسترسی به خدمات شرکت‌های بیمه، بر اساس تعداد شعبه‌ها و نمایندگی‌های فعال آن‌ها در مناطق مختلف شناخته می‌شود. اما شاخص کلیدی و تأثیرگذار در انتخاب بیمه، آمار شکایت‌هایی است که از سوی بیمه‌شدگان ثبت می‌شود. این شکایت‌ها از سوی بیمه مرکزی اعلام شده و نقش مؤثری در تصمیم‌گیری خریداران دارد.

مقایسه بیمه شخص ثالث؛ شکایت از کدام شرکت بیشتر است؟

طبق آمارهای رسمی بیمه مرکزی، بیشترین میزان شکایت‌های مردمی مرتبط با بیمه شخص ثالث بوده و در رتبه‌های بعدی، بخش درمان و بدنه خودرو قرار دارند. از میان شرکت‌های شناخته‌شده، در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۴ بیشترین شکایت‌ها از شرکت بیمه دانا ثبت شده است؛ این شرکت با هزار و ۴۲۷ شکایت در صدر لیست قرار دارد.

از این تعداد، هزار و ۳۵۳ شکایت بررسی شده‌اند و هزار و ۱۷۵ مورد تأیید بیمه مرکزی شده است. آمارها نشان می‌دهد که ۸۶ درصد شکایت‌ها علیه بیمه دانا درست و معتبر بوده‌اند. رتبه‌های بعدی به ترتیب به بیمه آرمان با ۸۴ درصد و بیمه رازی با ۷۷ درصد شکایت‌های وارده تعلق گرفته است.

شکایت‌های مردمی از شرکت‌های بیمه بیشتر به دلیل بیمه شخص ثالث است.

در مقابل، بیمه دی و بیمه ایران که از شرکت‌های دارای بیشترین تعداد نمایندگی در سراسر کشور هستند، کمتر از نیمی از شکایت‌های مردمی را "شکایت وارده" شناخته‌اند. جدول زیر، آمار دقیق‌تری از وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده علیه شرکت‌های بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهد:

آمار شکایت‌های وارده به شرکت‌های بیمه

شرکت بیمه % شکایت وارده
دانــــــا ۸۶٪
آرمـــــــان ۸۴٪
رازــــی ۷۷٪
آسیـــــا ۶۶٪
ایـــــران ۴۳٪
دی ۳۰٪
پاسارگاد ۳۱٪

مقایسه بیمه شخص ثالث؛ کجا ارزان‌تر است؟

قیمت بیمه شخص ثالث به سیاست‌های قیمت‌گذاری هر شرکت بستگی دارد. این شرکت‌ها نمی‌توانند در تمامی موارد، قیمت پایین‌تری نسبت به رقبا ارائه کنند. به‌عنوان مثال، شاید بیمه دانا بیمه شخص ثالث پراید را با مبلغ ۴.۵ میلیون تومان عرضه کند، اما همان شرکت برای خودروی شاهین نرخ ۵.۹ میلیون تومان تعیین می‌کند. در مکانیزم قیمت‌گذاری، این ارقام متفاوت بوده و نمی‌توان به‌صورت استاندارد آن را مقایسه کرد.

مقایسه بیمه شخص ثالث؛ دسترسی به بیمه‌نامه‌ها

عامل دیگر در مقایسه بیمه شخص ثالث، تعداد نمایندگی‌ها و دسترسی آسان خریداران به خدمات است. با وجود فراهم‌شدن خرید آنلاین، بسیاری از افراد همچنان مراجعه حضوری را ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال:

بیمه ایران: بیش از ۳۷۷۰ نمایندگی فعال

بیمه آسیا: بیش از ۵۵۰۰ نمایندگی

بیمه البرز: حدود ۲۰۰۰ نمایندگی

در مقابل، شرکت‌های کوچک‌تر مانند بیمه نوین کمتر از ۱۵۰۰ نمایندگی فعال دارند و برخی شرکت‌های خوشنام حتی به سه‌رقمی‌ها هم نمی‌رسند.

وبگردی
    ارسال نظر