کدام بیمه بیشترین شکایت را دارد؟
اقتصاد 100- در ۹ ماهه امسال، ۵۸۰۴ شکایت از سوی بیمهگذاران علیه شرکتهای بیمهای ثبت شده است.
بیمه مرکزی آمار شکایات صنعت بیمه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد. این آمار شامل تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده و شکایات در حال رسیدگی از سوی بیمهگذاران و ذینفعان است که در سامانه رسیدگی به شکایات ثبت شدهاند. هدف از انتشار این آمار، شفافسازی عملکرد شرکتهای بیمهای و بهبود فرایند رسیدگی به شکایات است.
۵۷ درصد از شکایات وارد است
براساس این آمار، از مجموع ۵۸۰۴ شکایت ثبت شده در ۹ ماهه سال جاری، ۵۲۵۹ شکایت رسیدگی شده و ۵۴۵ شکایت در حال بررسی است. از شکایات رسیدگی شده، ۳۳۳۱ شکایت وارد و ۱۹۲۸ شکایت ناوارد بوده که نشاندهنده سهم ۵۷.۳ درصدی شکایات وارد به کل شکایات ثبت شده است.
بیشترین شکایات به کدام شرکتها ثبت شده است؟
بیمه دانا با ۱۰۹۱ شکایت، بیمه ایران با ۶۶۴ شکایت و بیمه آرمان با ۶۰۸ شکایت در صدر شرکتهای بیمهای قرار دارند. در این میان، بیمه دانا بیشترین تعداد شکایات وارد (۹۳۷ شکایت) را داشته است.
کمترین شکایات بیمهای به کدام شرکتها تعلق دارد؟
شرکتهای بیمه فردا، بیمه امید و بیمه توسعه کمترین میزان شکایات را داشتهاند. بیمه فردا تنها یک شکایت در حال رسیدگی دارد، بیمه امید ۱۲ شکایت ثبت کرده و بیمه توسعه ۱۷ شکایت.
رشتههای بیمهای با بیشترین شکایات
شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با ۴۳.۱۹ درصد بیشترین سهم را دارند. رشتههای درمان و بدنه به ترتیب با ۲۱.۳۱ درصد و ۱۸.۶ درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.