کدام شرکتهای بیمه بیشترین شکایت را ثبت کردند؟+ جدول
اقتصاد 100- در نه ماه اول سال ۱۴۰۳، بیمه مرکزی ایران ۵ هزار و ۸۰۴ شکایت از ۳۱ شرکت بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی ثبت کرده که از این تعداد، ۵ هزار و ۲۵۹ شکایت رسیدگی شده است.
در نه ماه اول سال ۱۴۰۳، علاوه بر ۵ هزار و ۲۵۹ شکایت رسیدگیشده، حدود ۵۴۵ شکایت دیگر همچنان در دست رسیدگی قرار دارد. طبق آمار، شرکت بیمه دانا با ثبت ۱۰۹۲ شکایت، شرکت بیمه ایران با ۶۶۴ شکایت، و شرکت بیمه آرمان با ۶۰۸ شکایت در رتبههای اول تا سوم بیشترین تعداد شکایات قرار دارند.
شکایات بیمهای در دستههای مختلف به ثبت رسیدهاند که بیشترین سهم را شکایات مرتبط با بیمه شخص ثالث دارند، با ۴۳.۱۹ درصد از کل شکایات. پس از آن، رشتههای درمان و بدنه به ترتیب با ۲۱.۳۱ درصد و ۱۸.۶ درصد بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص دادهاند. این آمار نشاندهنده چالشهای موجود در رشتههای مختلف بیمه و لزوم توجه بیشتر به بهبود خدمات و پاسخگویی شرکتهای بیمه است.