گزارش سال 1402 متریکس منتشر شد! «زمستان 1402»، اوج زمان نصب اپهای بازی

متریکس اولین پلتفرم یکپارچه‌ی اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن بر بستر وب و موبایل است که پرفورمنس مارکترها با استفاده از آن می‌توانند نتایج کمپین‌های تبلیغاتیشان را بر اساس داده‌های واقعی و دقیق رصد کنند و با ایجاد یک تعامل هوشمند و شخصی‌سازی شده با کاربران، یک تجربه کاربری خوبی را برایشان رقم بزنند.

گزارش سال 1402 متریکس منتشر شد! «زمستان 1402»، اوج زمان نصب اپهای بازی

گزارش پیش رو مربوط به دیتای 1450 اپلیکیشن و 176 میلیون نصبی است که متریکس در سال 1402 رصد کرده است.

Untitled-2

 

نرخ تبدیل کلیک به نصب اپهای بازی

نرخ تبدیل کلیک به نصب یکی از معیارهای بسیار مهم برای تحلیل و بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی است، این شاخص به شما نشان می‌دهد که چند درصد از کلیک‌ها، منجر به دانلود و نصب اپلیکیشن شده است.

داده‌های گزارش سال 1402 متریکس نشان می‌دهد که در اپهای بازی، حوزه‌ی «تخته‌ای» توانسته بیشترین نرخ تبدیل کلیک به نصب را به دست آورد؛ پس از آن «رانندگی» و «شبیه‌سازی» در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

نرخ تبدیل کلیک به نصب اپهای برنامه

در اپهای برنامه هم اپهای حوزه‌ی «اخبار» بیشترین نرخ تبدیل کلیک به نصب را داشته‌ است. این در حالی است که سال 1401، اپلیکیشن‌های «ابزار» این جایگاه را داشت.

Untitled-3

 

سهم شبکه‌های تبلیغاتی در نصب‌های غیرارگانیک

در نمودار زیر، سهم شبکه‌های تبلیغاتی که در ایجاد نصب غیرارگانیک نقش داشته‌اند را مشاهده می‌کنید؛ همانطور که مشخص است، «کافه بازار» با داشتن بیش از یک سوم سهم، در رتبه‌ی اول قرار دارد. «مگنت» و «تپسل» در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

دقت کنید که در این نمودار، شبکه‌های تبلیغاتی برتر از نظر حجم تبلیغات آمده و از شبکه‌های تبلیغاتی با سهم کوچکتر صرف نظر شده است.

«زمستان 1402»، اوج زمان نصب اپهای بازی بوده است.

بیشترین میزان نصب غیرارگانیک اپهای بازی در سال 1402 در فصل زمستان بوده که حدس ما این است که در زمستان باتوجه به وجود مناسبت‌های تقویمی مانند شب یلدا و ... که کمپین‌ها تبلیغاتی به بالاترین حد خود می‌رسد، به دنبال آن نصب‌های غیرارگانیک نیز افزایش می‌یابد.

Untitled-5

نصب ارگانیک بازی‌ها نیز بیشتر در فصل زمستان و بهار رخ داده که باز هم تبلیغات را می‌توان یکی از علت‌های آن دانست؛ زیرا تبلیغات به طور غیرمستقیم روی نصب ارگانیک اپها نیز تاثیرگذار است. کمترین میزان نصب ارگانیک مربوط به به فصل پاییز بوده، که احتمالا در پاییز به علت شروع مدارس این نصب‌ها افت می‌کنند!

دقت کنید که اعداد این نمودار نسبی محاسبه شده است؛ یعنی شروع فصل بهار 0 در نظر گرفته‌ شده، و روند تغییرات هر فصل نسبت به فصل پیشین آن محاسبه شده است.

Untitled-4

کمترین تعداد نصب ارگانیک اپهای برنامه در فصل «تابستان»

در اپهای برنامه مانند اپهای بازی، بیشترین میزان نصب غیرارگانیک در فصل زمستان رخ داده که باز هم علت آن را می‌توان تبلیغات زیاد دانست! همانطور که در نمودار زیر مشخص است، نمودار نصب ارگانیک از بهار تا تابستان یه افت کمی داشته و سپس با یک روند صعودی تا زمستان به بالاترین میزان خود رسیده است.

Untitled-5

دقت کنید که اعداد این نمودار نسبی محاسبه شده است؛ یعنی شروع فصل بهار 0 در نظر گرفته‌ شده، و روند تغییرات هر فصل نسبت به فصل پیشین آن محاسبه شده است.

اپهای پرتقلب سال 1402؛ دسته‌های «استراتژی و شبکه‌های اجتماعی»

نمودارهای متریکس نشان می‌دهد که در دسته‌ی بازی‌ها، بیشترین میزان تقلب در اپهای «استراتژی» رخ داده است، آنطور که متریکس اعلام کرده، نزدیک به 6 درصد از نصب‌های این اپها تقلبی بوده است!

Untitled-4

در اپهای برنامه نیز بیشترین تقلب رخ داده شده در اپلیکیشن‌های حوزه‌ی «شبکه‌های اجتماعی» بوده است؛ این در حالی است که سال گذشته بیشترین تقلب را اپلیکیشن‌های «سرگرمی» داشتند!

Untitled-8

برای مشاهده گزارش کامل سال 1402 متریکس می‌توانید به صفحه‌ی «بینش متریکس» مراجعه کنید.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما