اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون انرژی

گران کردن سوخت، مصرف انرژی را کاهش نمی دهد

اقتصاد 100-عضو کمیسیون انرژی گفت: اولویت مجلس و دولت برای جبران ناترازی انرژی درکشور صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت است.

گران کردن سوخت، مصرف انرژی را کاهش نمی دهد

رضا سپهوند نماینده خرم آباد در مجلس دوازدهم افزود: متاسفانه به دلیل فرسودگی و سن بالای 30سال نیروگاههای حراراتی ،انرژی زیادی برای تولید برق مصرف می شود که طبق گفته وزیر نفت و نیرو،صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت، راه چاره است.

وی تصریح کرد:مقدار زیادی از ناترازی، مربوط به روش استفاده از انرژی و تکنولوژی کهنه ای است که در لوازم برقی، کارخانه ها و حتی فرهنگ استفاده ،وجود دارد به عنوان مثال ساختمان هایی پراز پنجره می سازیم بعد از پرده استفاده می کنیم و چراغ ها روشن می گذاریم ،در تمام ادارات نیزهمین کار را انجام می دهیم.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد:در شرایط فعلی همه به این نتیجه رسیدند که گران کردن سوخت و انرژی موجب کاهش مصرف و ناترازی نمی شود بنابراین راهکار صرفه جویی وبهینه سازی مصرف است.

این نماینده مجلس در خصوص استفاده از انرژی های نوین گفت: کشورنیازمند سرمایه گذاری در بخش انرژی های نوین ،مثل برق خورشیدی و بادی است اما متاسفانه با توجه به تحریم ها نمی توانیم روی سرمایه گذاری خارجی حساب کنیم ، البته با مراودات اقتصادی کشور چین ،می توانیم قراردادهایی داشته باشیم.

وی درمورد سرمایه گذاری داخلی تصریح کرد: به دلیل عدم تعهد پرداخت به موقع پول به سرمایه گذار خصوصی این بخش تمایلی برای حضور در این زمینه ندارد.

عضو کمیسیون انرژی در مورد میزان موفقیت طرح های دولت برای جبران ناترازی سال آینده گفت: یکسال برای تولید و بهینه سازی انرژی زمان زیادی نیست ولی مطمئن هستم سال آینده شرایط بهتری خواهیم داشت ،ناچاریم بهنیه سازی مصرف راپیش بگیریم چون راه دیگری نداریم .

 



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما قبل از منطقی کردن قیمت بنزین کدام کار در اولویت است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما