فقیرترین کشورهای جهان کدامند+فیلم

اقتصاد 100 :GDP به معنای تولید ناخالص داخلی است که کالاها و خدمات تولید سالانه یک کشور را اندازه‌گیری می‌کند. هرقدر این عدد پایین تر باشد، نشان می دهد آن کشور فقیرتر است.

فقیرترین کشورهای جهان کدامند+فیلم

به گزارش اقتصاد 100 برخی کشورهای افریقایی در صدر جدول فقیرترین ممالک دنیا هستند که به برخی از آنها اشاره می شود.

جمهوری کنگو : جمهوری دموکراتیک کنگو، بزرگترین کشور در جنوب آفریقاست و علیرغم منابع طبیعی فراوانی مانند کبالت و مس، این کشور با چالش‌های اقتصادی بزرگی مواجه است. اکثر جمعیت در فقر زندگی می‌کنند و حدود ۶۲ درصد از مردم کنگو با کمتر از ۲,۱۵ دلار در روز زندگی می‌کنند. سوءتغذیه، دسترسی محدود به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی، نرخ بالای باروری، فقر و محدودیت‌های توسعه کشور را تشدید می‌کند.

سومالی:سومالی که در شاخ آفریقا قرار دارد، سال‌ها گرفتار بی‌ثباتی سیاسی، درگیری‌های مسلحانه و بحران‌های بشردوستانه بوده است. نبود یک دولت مرکزی کارآمد، زیرساخت های محدود و فقر گسترده مانع پیشرفت کشور شده است.

جمهوری آفریقای مرکزی: جمهوری آفریقای مرکزی (CAR)، واقع در آفریقای مرکزی، به دلیل بی‌ثباتی سیاسی، درگیری‌های مسلحانه و زیرساخت‌های ناکافی، با چالش های اقتصادی عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند. ثروت این کشور اعم از طلا، نفت، اورانیوم و الماس با فقر گسترده‌ای که شهروندانش تجربه می‌کنند، کاملاً در تضاد است. ترکیبی از افزایش قیمت کالاهای اساسی پس از جنگ در اوکراین و چرخه‌های شدید سیل و خشکسالی، مشکلات اقتصادی CAR را تشدید کرده است.

بوروندی:بوروندی، یک کشور کوچک محصور در خشکی در شرق آفریقاست که با چالش‌های اجتماعی-اقتصادی مهمی از جمله بی‌ثباتی سیاسی، درگیری‌ها و توسعه ناکافی زیرساخت‌ها مواجه است. مبارزات اقتصادی کشور و مشکلاتی که شهروندان با آن روبه‌رو هستند با رشد سریع جمعیت تشدید می شود. با توجه به اینکه تقریباً ۸۰ درصد از جمعیت به کشاورزی معیشتی متکی هستند، ناامنی غذایی بوروندی در مقایسه با سایر کشورهای آفریقایی جنوب به طرز چشمگیری بالاست.

سودان جنوبی: سودان جنوبی (جوان ترین کشور جهان) در سال ۲۰۱۱ استقلال یافت، اما با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی مواجه است. بی‌ثباتی سیاسی، درگیری های مداوم و زیرساخت‌های محدود مانع پیشرفت این کشور شده است. با توجه به کشاورزی سنتی، خشونت و شرایط آب و هوایی که اغلب کشاورزی را مختل می‌کند، فقر و خشکسالی در این کشور تداوم می‌یابد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما