اختصاصی اقتصاد 100/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

برای جلب سرمایه های خرد، باید اعتماد عمومی جلب شود/هر اتفاق سیاسی روی بورس اثر می گذارد

اقتصاد 100-عضوکمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برای تقویت بازار سرمایه و تجمیع دارایی های خرد، دولت و مجلس تمهیداتی برای بازگشت اعتماد عمومی داشته باشند.

برای جلب سرمایه های خرد، باید اعتماد عمومی جلب شود/هر اتفاق سیاسی روی بورس اثر می گذارد

علیرضا زندیان نماینده بیجار در مجلس دوازدهم گفت:تصویب قوانین جدید ، حمایت از سرمایه گذاران و از همه مهمتر بازگشت اعتماد به بازار سرمایه، می تواند اقدام مهمی برای افزایش تولید در کشور باشد.

وی افزود:برخی شرکت های تولیدی یک شبه تصمیم می گیرند سهام خود در بورس را واگذار کنند و این اقدام کل بورس را قرمزکرده و بسیاری از سهامداران خرد را متضرر می کند بنابراین ضروری است  بعضی قوانین اصلاح شود تا سرمایه های خرد در سوداگری ارز و مسکن نرود.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون های تخصصی ، در بعد نظارتی باید وارد عمل شوند البته منتظر اقدامات تیم اقتصادی دولت نیز هستیم.

وی در خصوص تاثیر شرایط تحولات سیاسی اخیر براقتصاد کشور گفت: برای بار اول نیست که کشور ما درشرایط و اتفاقات سیاسی قرار می گیرد، بعد از پیروزی انقلاب شاهد جنگ تحمیلی و تحریم ها بودیم اما خللی در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد نشد.

زندیان تاکید کرد: البته هر اتفاقی روی بورس وقیمت ارز اثر دارد و تنها راه این است که بانظارت و کنترل بازار دست کانال های تلگرامی و سوداگران را کوتاه کنیم.

وی گفت: اگر بتوانیم ناترازی 18 میلیارد دلاری دربحث صادرات کشور را مدیریت کنیم وتمام ارز حاصله را به بازار داخلی هدایت کنیم مشکلی در بازار ارز نخواهیم داشت.

علیرضا زندیان نماینده بیجارتصریح کرد: بر اساس اطلاعات بازرگانی دولت روسیه، در 2 سال گذشته ارقامی که در مورد صادرات ایران به این کشور اعلام شده، با خود اظهاری صادر کنندگان ایرانی همخوانی ندارد و این یعنی ارز حاصل از صادرات به داخل کشور باز نگشته و در بازار دوبی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت نظارت ضعیفی در بازگشت ارز حاصل از صادرات داشته گفت:وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید از حیات خلوت و سلیقه ای عمل کردن بیرون بیایند.

نماینده بیجار تاکید کرد: کنترل و نظارت تیم اقتصادی دولت باید پای کاربیاید و مجلس دوازدهم و کمیسیون های تخصصی خلاء های قانونی را بر طرف کنند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما