شرکت افست

شرکت افست

شرکت افست در تیر ماه 1336 با یکهزار سهم یکهزار تومانی که سهامداران آن اغلب ناشران بودند، در خیابان 30 تیر (قوام السلطنه) آغاز به کار کرد آن هنگام که شرکت افست پا به عرصه وجود گذاشت ، وضعیت کیفی و کمی چاپ در کشور چندان رضایت بخش نبود. شرکت افست با ورود جدیدترین تکنولوژی چاپ در آن زمان ، تحول بزرگی در صنعت چاپ کشور ایجاد و زمینه چاپ هماهنگ و جدید کتابهای درسی را در تیراژ های میلیونی برای اولین بار فراهم کرد. 

شرکت افست نامی درخشان در صنعت چاپ کشور است ، نه تنها به خاطر عظمت و حجم بالای تولید ، یا نوع کارهایی که در آن جا چاپ می‌شود و یا تنوع امکانات و کیفیت کار ، بلکه به خاطر پویایی و تأثیر گذاری این چاپخانه در کل صنعت چاپ کشور . در بسیاری از چاپخانه ها ، لیتوگرافی ها و صحافی های ایران ، نیروهایی متخصص و مدیرانی کارآمد یافت می‌شوند که تربیت شده مکتب شرکت افست بوده‌اند. در واقع افست به مثابه یک مرکز فعال تربیت کادر متخصص ، همچون چشمه‌ای جوشان ، حوزه صنعت چاپ را سیراب کرده است.
سخنی به گزاف نگفته ایم اگر افست را پشتوانه‌ای برای اقتصاد و فرهنگ کشور به شمار آوریم ، جایی که حساس‌ترین و پرتیراژترین کارهای چاپی کشور با سرعت هر چه تمام‌ ترو با بهترین کیفیت تولید می‌شوند ، نقطه اتکایی برای انجام کارهای بزرگ و در مقیاس ملی است. بزرگ‌ترین ماشین‌های ورقی و رول افست و بیشترین تعداد دستگاه‌های چاپ در یک چاپخانه و بزرگ‌ترین خط جلد سازی و کتاب سازی ، از آن شرکت افست است. همه کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و بخشی از کتاب‌های دوره های راهنمایی و دبیرستانی در این شرکت تولید می شود. پرتیراژترین روزنامه‌های رنگی کشور در این جا به چاپ می رسند و سهم قابل توجهی از نشریات و کتاب های نفیس و پرتیراژ نیز از آن افست است. این سرمایه عظیم و سازمان گسترده و موفق ، به آسانی فراهم نیامده است . نگرش اصولی مدیریت شرکت افست و ازریابی صحیح از سمت و سوی صنعت چاپ و نیازهای کشور در حوزه چاپ و نشر و انگیزه نیرومند برای پیشرفت ، شرکت افست را از چاپخانه‌ای متوسط ، به بزرگ‌ترین مرکز چاپ در منطقه بدل کرده است.
سرگذشت شکل گیری و توسعه شرکت افست ، درس های آموزنده ای در بردارد. افست ، بزرگترین مجتمع چاپ در کشور ، یک شبه و یک باره با صدور یک فرمان شکل نگرفته است . پنجاه سال کار مداوم و برنامه ریزی شده ، استفاده از دانش و تخصص کارشناسان و خبرگان صنعت چاپ و مدیران کاردان ؛ اعتبار این مجموعه را در اقتصاد صنعت کشور به بالاترین حد خود رسانده است.

از ابتدای تأسیس شرکت افست مهمترین وظیفه این شرکت چاپ و صحافی کتابهای درسی و مجلات کمک آموزشی بوده و هرگاه ظرفیت تولید شرکت امکان پذیرش سفارشات غیر درسی را داشته ، اقدام نموده است. بعداز انقلاب نیز عمده کارهای چاپی شرکت افست مربوط به چاپ و صحافی کتابهای درسی، مجلات رشد عمومی و تخصصی است و در کنار آن چاپ و صحافی کتابهای متفرقه غیر درسی نیز در برنامه تولید قرار دارد اما در سال 1371 که شرکت همشهری تصمیم به انتشار روزنامه چهار رنگ گرفت با بررسی های انجام شده ، چاپ اولین روزنامه چهار رنگ کشور به شرکت افست واگذار شد. در سال 74 هم چاپ روزنامه ایران نیز به شرکت افست سپرده شد و تا اوایل سال 94 با ظرفیت روزانه حدود 000ر440 نسخه روزنامه  16صفحه‌ای ادامه داشت.

اولین نسل اسکنرها نیز اولین بار توسط شرکت افست در واحد عکاسی به کارگرفته شد. در سال 1370 دو دستگاه اسکنر حرفه‌ای و سیستم کروماکوم در کنار 18 دستگاه کامپیوتر اپل مکینتاش با نرم افزارهای مناسب پردازش متن و تصویر در کنار ایمیج ستر، شرکت افست را در زمینه بیش از چاپ به حدی رساند که قادر شد کارهای پیچیده را با دقت و کیفیت عالی در زمانی بسیار کوتاه انجام دهد. این امکانات موجب شد تا شروع چاپ روزنامه های رنگی به نام شرکت افست به ثبت برسد.

اکنون در بخش پیش از چاپ  نرم افزارهای پردازش تصویر ، صفحه آرائی و نیز نرم افزار مونتاژ مخصوص فرمهای چاپی به همراه چهار دستگاه پلیت ستر پر قدرت و یک دستگاه زینک سوز پیشرفته و دو پلاتر جهت نمونه گیری که جایگزین دستگاه های قدیمی شده  است به طوری که می توان سیمای جدید و کاملاً مجهز و پیشرفته پیش از چاپ را درافست مشاهده کرد.

در حال حاضر ظرفیت تولیدی شرکت سالانه حدود 57 میلیون جلد کتاب درسی ، 32 میلیون نسخه مجله با قطع 28*21 و بیش از 2 میلیون جلد کتاب متفرقه در سال است.

 

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما