ترمز دلار با این خبر مهم کشیده شد

اقتصاد 100-روز گذشته، رشد قیمت دلار در بازار فردایی از محدوده ۵۴ هزار و ۱۰۰ تا ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومان ادامه یافت

ترمز دلار با این خبر مهم کشیده شد

اما یک خبر اقتصادی مهم توانست روند بازار را دگرگون کند. قیمت شاخص ارزی در بازار روز گذشته، دو روند متفاوت را طی کرد. در ابتدای روز، با توجه به ریسک‌های سیاسی جدید، نرخ دلار افزایش یافت و در ساعات میانی به سطوح قیمتی حدود ۵۴ هزار تومانی رسید. اما با انتشار خبر جدید درباره گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، جهت بازار تغییر کرد و نرخ به سطوح پایین‌تر بازگشت. به نظر می‌رسد که کارگروه اقدام مالی با حذف نام ایران از زیر توصیه شماره ۷ و اعلام اصلاحات مرتبط با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، از تصمیمات قبلی خود عقب‌نشینی کرده است. این خبر با بهبود چشم‌انداز تجارت خارجی کشور، بازار ارز را تحت تأثیر قرار داد و نرخ دلار را کاهش داد. در نتیجه، رشد قیمت دلار دیروز به یک کاهش حدود ۳۰۰ تومانی انجامید و آخرین نرخ نقدی دلار آمریکایی به ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

این نوسانات در بازار ارز، تأثیری مستقیم بر قیمت سکه طلا داشته است. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در عصر دیروز با افزایش حدود ۶۴۵ هزار تومان نسبت به روز قبل، به ۳۱ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید.

در آغاز یکشنبه اول بهمن، روند نرخ شاخص ارزی در بازار تهران افزایش یافت. هر برگ از اسکناس آمریکایی، که در روز شنبه به نیمه کانال ۵۳ هزار تومانی رسیده بود، در صبح دیروز با رشد قیمتی ۵۰۰ تومانی حوالی کانال ۵۴ هزار تومانی معامله شد. نظر کارشناسان این است که ریسک‌های نظامی منطقه همچنان به عنوان نیروهای افزایشی در بازار شناخته می‌شوند.

باید دید که آیا انتشار این خبر توانایی مقابله با ریسک‌های بازار را دارد و آیا بانک مرکزی با برنامه‌های بازارسازی خود، نرخ دلار را کاهش خواهد داد یا خیر.

منبع:ایونا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما