سود سهام عدالت این افراد افزایش یافت

اقتصاد 100- سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است، که به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از افزایش ارزش سهام یا تغییرات در تقاضا و عرضه در بازار بورس، درآمد و سود به دست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

سود سهام عدالت این افراد افزایش یافت

توکلی اظهار کرد که افرادی که از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱ عضو سهام عدالت بودند، به دلیل اختلالات در سازمان خصوصی‌سازی از سبد سهام عدالت خارج شدند. او افزود که برخی از این افراد مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بودند که حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شدند. بر اساس مصوبه شورای‌عالی اصل ۴۴، سهام به این افراد تعلق گرفته و توکلی نیاز به تجدید نظر در این خصوص دید.

وی اظهار کرد که دولت موظف است منابع لازم برای تخصیص سود سهام عدالت به جاماندگان را فراهم کند و می‌تواند به شرکت‌های سرمایه‌پذیری که از سبد سهام عدالت خارج شدند، مراجعه کند. سپس به بانک‌ها و شرکت‌هایی از جمله پالایشگاه نفت تهران، بانک ملت و دیگر شرکت‌ها امکان واگذاری سهام دولت به این افراد را می‌دهد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت اظهار کرد که مجلس در سال ۱۴۰۱ موضوع تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرده است و دولت باید این تخصیص را انجام دهد. او از شورای‌عالی اصل ۴۴ خواست تا شرکت‌های مشمول واگذاری سهام را مشخص کرده و سهام دولت را به نسبت افراد واجد شرایط تخصیص دهد.

توکلی افزود که دولت در دورهٔ سیزدهم موفق بوده تا سود سهام عدالت را افزایش دهد و این اقدام را برای جاماندگان نیز انجام دهد. او امیدوار است که این روند عدالت‌محور در تخصیص سهام به جاماندگان نیز به خوبی پیش برود و مردم منتظر خبرهای مثبت از دولت هستند.

 
منبع:ایونانیوز


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما