آیا دلار به ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان می رسد ؟! + جزئیات

اقتصاد 100- دلار بازار آزاد که در آغاز جنگ غزه جهش 3000 تومانی را تجربه کرد، در دو ماه و نیم اخیر روند نزولی داشته و تمام رشد خود را از ابتدای پاییز را دست داده است.

آیا دلار به ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان می رسد ؟! + جزئیات

همین موضوع باعث شد تا حمایت مهم 50 هزار تومانی دلار در هفته گذشته از بین برود و سرعت خرده فروشی در بازار تا محدوده 49 هزار و 700 تومان کاهش یابد. اما حتی این کاهش نیز نتوانست معامله گران را به بازار بازگرداند، بنابراین بازار آزاد ارز برای دهمین ماه متوالی با رکود شدید مواجه است.

این موارد باعث شد برخی تکنسین های بازار هرگونه گرانی در بازار را موقتی بدانند. به گفته تحلیلگران فنی، دلار نتوانسته از کانال نزولی خود خارج شود و احتمالا به زودی به کف 49 هزار تومان و حتی 47 هزار تومان بازخواهد گشت.

آنها می گویند با توجه به اخبار منتشر شده از مازاد عرضه در نیما، بازارساز احتمالا قیمت های زیر 49 هزار تومان را امتحان خواهد کرد.

این مشکل در یکشنبه بازار باعث شد فعالان بازار از ابتدای صبح به عرضه کننده تبدیل شوند. پیش بینی می شود با عرضه جدید و در شرایطی که تقاضا در بازار همچنان ضعیف است، قیمت ها با سرعت بیشتری کاهش یابد و اجازه خروج مبتدیان را ندهد.

منبع:ریمینو



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما