تکذیب برنامه دولت برای ساخت خانه‌‌های ۲۵ متری

اقتصاد 100- وزارت راه‌ و شهرسازی، ادعاهای مطرح شده مبنی بر «طرح مسکن ۲۵ متری وزارت راه‌وشهرسازی» را تکذیب کرد.

تکذیب برنامه دولت برای ساخت خانه‌‌های ۲۵ متری

 وزارت راه و شهرسازی با تکذیب «طرح خانه‌های 25 متری در دولت» اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی نه تنها چنین طرحی را ارائه نکرده است بلکه طرح‌های خارج از دولت در خصوص خانه‌های 25 متری را تایید هم نمی‌کند.

نظرات، طرح‌ها و پیشنهادات مدیران و مسئولان وزارت راه‌وشهرسازی در خصوص مسکن به طور روزانه در پایگاه خبری این وزارتخانه منتشر می‌شود و قابل استفاده برای اصحاب رسانه و عموم شهروندان است لذا هرگونه نظر و طرح خارج از این مسیر، مورد تایید این وزارتخانه نیست.

به نقل از تسنیم، دولت همواره موضوع مسکن را در اولویت برنامه‌های اجرایی و پروژه‌های در حال انجام خود دارد و طرح و پیشنهادات خود را بعد از طی مراحل کارشناسی و فنی از مجاری معتبر و رسمی اعلام می‌کند.

انتقادات نسبت به ساخت خانه 25 متری

ایده ساخت خانه‌های 25 متری انتقادهای زیادی را طی هفته‌های گذشته برانگیخته بود. برای مثال ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در این خصوص به روزنامه تجارت گفته بود نه تنها به عنوان یک سازنده با ساخت خانه‌های 25 متری موافق نیست بلکه ساخت میکرو آپارتمان‌های زیر 50 متر را مغایر با فرهنگ ایرانی و سیاست رشد جمعیت در کشور می‌داند.

رهبر با بیان اینکه خانه‌ 25 متری مسکن مجردی است نه خانوار بیان کرده بود:«زندگی برای افراد مجرد و دانشجو در خانه های زیر 30 متر شاید ممکن باشد اما برای خانواده زندگی در این محیط کوچک سخت است به خصوص زمانی که دولت فعلی اعتقاد به رشد جمعیت دارد و در مذهب و فرهنگ ما نیز مسکن به محلی برای سکونت با ارامش تعبیر شده است.»

او معتقد است:«پیشنهاد ساخت خانه‌های 25 متری شاید در کشوری مثل ژاپن که محدودیت زمین دارد، ایده مناسبی باشد اما برای ایران که محدودیت زمین ندارد، ایده بیهوده‌ای است.»

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما