علت بی ثباتی در بازار خودرو لو رفت

اقتصاد 100-جوکار گفت: زمانی که اراده‌ای از جانب دولت برای ثبات در صنعت خودرو نباشد شاهد کاهش یا افزایش قیمت‌ها به این‌صورت خواهیم بود و این یعنی بی‌ثباتی در بازار خودرو حکم فرماست.

علت بی ثباتی در بازار خودرو لو رفت

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درمورد افزایش قیمت خودرو و نحوه مدیریت این صنعت بیان کرد: زمانی که اراده‌ای از جانب دولت برای ثبات در صنعت خودرو نباشد شاهد کاهش یا افزایش قیمت‌ها به این‌صورت خواهیم بود و این یعنی بی‌ثباتی در بازار خودرو حکم فرماست.

وی افزود: بخشی از نوسانات قیمت خودرو و روند صعودی آن به تقاضا و فاصله آن با تولید و بخشی دیگر به دلال‌ها و سفته‌بازهایی مربوط است که وجود دارد. هرچند خودروسازان نیز در این ماجرا دخیل هستند.

جوکار گفت: در سطح بازار کنش یا واکنش ذی‌نفعان اعم از خریداران، تولیدگنندگان، فروشندگان و عوامل دسته دوم و سوم یعنی دلالان نقش مهمی در افزایش قیمت خودرو دارند. متاشفانه در این حوزه به نقطه‌ای نرسیدیم که خودرو به راحتی و مستقیما از تولیدکننده در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس ضمن اشاره به تاثیر عرضه اشتباه خودرو بر بازار خاطرنشان کرد: متاسفانه عرضه خودرو با تقاضا متناسب نیست. مدتی خودرو در بورس عرضه شد و یا به صورت قرعه کشی و پیش ثبت نام فروخته شد که تمام این روش‌ها یکسری مشکلات عدیده‌ای به بازار اضافه کرد.

او عنوان کرد: علت بسیاری از نوسانات که در بازارهای مختلف شاهد هستیم، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز است. اما واردات خودرو می‌تواند تاثیر مستقیمی در بازار داشته باشد و فضا را رقابتی کند و همچنین تاثیر روانی آن نیز قابل انکار نیست.

جوکار تاکید کرد: از سوی دیگر یک‌سری واکنش‌هایی ازسوی برخی افرادی که ذی‌نفع هستند صورت می‌گیرد که نهایتاً قیمت خودرو را افزایش می‌دهد و بازار را به سمتی که می‌خواهند هدایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس درانتها گفت: واردات خودرو ی دست دوم نیز اخیرا و جدیدا توسط مجلس و شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و تایید شده است و اجرای آن زمان می‌برد. اما همین مصوبه بار روانی بر بازار داشته و انتظارات تورمی را کمی کاهش داده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما