هنوز ورود خودرو نه به بار است و نه به دار اما دست دولت همچنان در جیب مردم است!
اقتصاد 100-هنوز که واردات خودروهای نو محقق نشده وخودرویی به دست مردم نرسیده و لایحه واردات خودروهای کارکرده هم به قول معروف «نه به بار است ونه به دار»، دولت محترم درکمال خونسردی و آرامش به استقبال گرانکردن مضاعف آن و دستکردن درجیب مردم رفته است.
روزنامه اطلاعات نوشت: درحالی که پیش بینی می شد با تحقق واردات خودرو های نو و تصویب نهایی لایحه واردات خودروهای کارکرده درمجلس، پس از عبور آن از حواشی ومخالفت های فراوان، کمی قیمت خودرو افت کند، به یک باره دولت بخشنامه ای رااعلام کرد که براساس آن سود بازرگانی انواع خودروها تا ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.
براساس این بخشنامه، بدون استثنا سود بازرگانی تمامی خودروهای وارداتی افزایش یافته که دراین میان افزایش سود بازرگانی خودروهای پرطرفدار مردمی( حجم موتور ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ و۱۵۰۰تا۲۰۰۰سی سی) به ترتیب از۱۵ به ۶۶ درصد و از۷۱ به ۹۱ درصد اعلام شده است.
چرا این گونه است؟ چرا آقایان اجازه نمی دهند کالای ارزان و با کیفیت به دست مردم برسد؟ چرا مدام مجوز گرانی صادر کرده و مردم را تحت فشار می گذارند؟ مردم به کجا شکایت کنند؟ آیا قراراست کسری بودجه دولت به جای صرفه جویی وکاهش بودجه صدها بودجه بگیر غیرضروری و حتی زائد که هویتشان هم معلوم است، مدام از جیب مردم تامین شود؟ مگرمدام درمصاحبه ها نمی گویند درآمد نفتی افزایش یافته وپول ها وصول شده ومشکلی نیست؟ پس این گونه رفتاربا مردم چه معنی می دهد؟
اگر هم گفته می شود این کسری بودجه ریشه درعملکرد دولت های قبل وبهانه هایی از این دست دارد بازهم به مردم مربوط نیست؛ چراکه اساسا دولت برای حل این گونه مشکلات آمده و وعده هم داده است وگرنه حل مشکل از جیب مردم با گران سازی مزمن که از هر کسی ساخته است و هنری نیست.
درنهایت هم دولت شفاف سازی کند که آیا مدل والگوی افزایش سود بازرگانی واردات خودرو که به تبع بخشی از اثرات کاهش قیمت خودروها-بخصوص خودروهای مونتاژی- ناشی از افت موقتی بهای ارز را خنثی می کند، قرار است برای سایر کالاها هم مورد استفاده قرارگیرد؟
ارسال نظر