طرح جدید فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
اقتصاد 100-تقاضای بینظیر برای سه خودروی خارجی در بازار ایران؛ کیا اسپورتیج، مزدا CX-30 و مزدا 3 صدرنشین ثبتنامها شدند.
در جدیدترین طرح فروش خودروهای وارداتی، بیش از ۱۵۲ هزار نفر برای خرید خودرو ثبتنام کردهاند که در این بین، سه مدل از برندهای آسیایی سهم عمدهای از تقاضا را به خود اختصاص دادهاند. اطلاعات منتشر شده نشان میدهد که کیا اسپورتیج با بیش از ۵۰ هزار تقاضا، مزدا CX-30 و مزدا 3 هرکدام با تقاضای بیشتر از ۳۰ هزار نفر، پرفروشترین محصولات این دوره به حساب میآیند.
این موفقیت چشمگیر در شرایطی است که برای نخستین بار خودروهایی از برندهای آلمانی همچون اُپل و فولکس واگن نیز در این طرح به نمایش درآمده بودند، اما برخلاف انتظار، محصولات آسیایی همچنان محبوبترین انتخابهای متقاضیان باقی ماندهاند. بهویژه محصولات کیا و مزدا که خاطرات خوشی از خود در بازار ایران برجای گذاشتهاند، در مقابل رقبا برتری چشمگیری داشتهاند.
اگرچه فولکس واگن T-ROC در رده بعدی تقاضا قرار گرفته، اما محصولات برندهای آلمانی همچون اُپل مووکا و اُپل کروسا نتواستهاند توجه زیادی جلب کنند. این امر نشاندهنده سلطه بیچون و چرای برندهای آسیایی در بازار خودروهای وارداتی ایران است.
با توجه به استقبال بیسابقه از اسپورتیج، مزدا CX-30 و مزدا 3، پیشبینی میشود که قیمتهای این خودروها در بازار آزاد به قلههای جدیدی برسد و آنها به عنوان گزینههای پرتقاضا، در آیندهای نزدیک همچنان در صدر لیست خرید مشتریان قرار گیرند.
ارسال نظر