اگر سوابق بیمه ای ناقص دارید بخوانید
اقتصاد 100-به صورت منظم فیش حقوقی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مبلغ بیمه مشخص شده کسر شده است.
آرمین خوشوقتی، کارشناس روابط کار، درباره نحوه اثبات عدم واریز بیمه کارگران گفت: کارگران میتوانند از طریق مراجع حل اختلاف وزارت کار، این موضوع را اثبات کنند. بر اساس قانون، مسئولیت پرداخت حق بیمه کارگران بر عهده کارفرما است. وی همچنین تأکید کرد که اگر توافقی برای پرداخت مبلغ بیمه به صورت اضافه بر حقوق انجام شده باشد، این توافق از نظر قانونی باطل است و در صورت شکایت، کارگر میتواند حق بیمه پرداخت نشده را از طریق اثبات رابطه کاری با کارفرما احیا کند.
برای اثبات رابطه کاری، کارگران میتوانند از مدارکی همچون قرارداد کار، فیش حقوقی، پرینت حساب بانکی، فرم معاینات پزشکی بدو استخدام، فرم حضور و غیاب، مکاتبات زمان اشتغال، لیست بیمه ماههایی که بیمه رد شده و کارت بهداشت استفاده کنند.
اگر کارگران متوجه شوند که بیمه آنها ناقص یا ناموجود است، میتوانند از طریق سامانههای مختلف به استعلام سوابق بیمه خود بپردازند و در صورت وجود مغایرت، اعتراض ثبت کنند. این اعتراضها معمولاً از طریق سایتها یا اپلیکیشنهایی مانند "تأمین اجتماعی من" و "پیشخوان ۲۴" امکانپذیر است.
در صورتی که سوابق بیمه ناقص باشد، اعتراض سادهتر است و در صورت ناموجود بودن، کارگران باید از طریق سامانه تأمین اجتماعی اعتراض خود را ثبت کنند. برای اعتراض به سوابق بیمه، میتوانند وارد سایت eservices.tamin.ir شوند و مراحل لازم را دنبال کنند. پس از بررسی اعتراضها، در صورت تایید، کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد شد.
ارسال نظر