افزایش قیمت 26 محصول ایران خودرو و سایپا از 21 تا 35 درصد
اقتصاد 100-شرکتهای ایران خودرو و سایپا در اقدامی جدید، قیمت 26 مدل از محصولات خود را به طور متوسط بین 21 تا 35 درصد افزایش دادند.
طی روزهای اخیر، بحثها پیرامون حذف قیمتگذاری دستوری و افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا به شدت داغ شده است. در این میان، دو شرکت مذکور مجوز افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی محصولات خود را دریافت کردهاند؛ اتفاقی که امروز منجر به توقف نماد معاملاتی آنها در بورس شده است.
در اطلاعیهای شبانه که توسط مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا، علیمردان عظیمی و جواد توسلیمهر، در سامانه کدال منتشر شد، از افزایش قیمت کارخانهای ۲۶ محصول خبر داده شد. این افزایش قیمت بین ۲۰ تا ۳۵ درصد متغیر است و شامل مالیات بر ارزش افزوده، هزینههای شمارهگذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض قانونی خواهد بود.
محصولات خانواده دنا و ساینا دوگانهسوز بیشترین افزایش قیمت را با ۳۵ درصد تجربه کردهاند، در حالی که کمترین افزایش قیمت مربوط به ساینا با حدود ۲۱ درصد بوده است. این تغییرات، فضای بازار خودرو را بیش از پیش تحت تأثیر قرار داده و توجه بسیاری از فعالان بازار را جلب کرده است.
ارسال نظر