بیشترین شکایت مردم از کدام بیمههاست؟ + اسامی
اقتصاد 100- شکایات بیمهای در یک سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
گزارش شکایات در صنعت بیمه: تحلیلی بر وضعیت و روندها
بر اساس آخرین آمار، رشته بیمه شخص ثالث با 44.50 درصد، بیشترین سهم شکایات را به خود اختصاص داده است. بعد از آن، بیمه بدنه اتومبیل با 20.38 درصد و بیمه درمان با 19.35 درصد در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.
رشد شکایات در شرکتهای بیمه
در این مدت، شرکت بیمه تجارتنو با رشد 62 درصدی در تعداد شکایات، پیشتاز بوده است. پس از آن، شرکتهای بیمه دانا و آرمان با رشد 40 و 37 درصدی در شکایات قرار دارند. همچنین، در بین رشتههای بیمه، بیشترین افزایش مربوط به بیمه حوادثراننده با 143 درصد، بیمه حوادث با 76 درصد و بیمه شخص ثالث با 36 درصد بوده است.
وضعیت رسیدگی به شکایات
تا پایان مهرماه، بالغ بر 75 درصد از کل شکایات ثبت شده رسیدگی و مختومه شده است، در حالی که 25 درصد دیگر هنوز در انتظار پاسخ از سوی شرکتهای بیمه یا در حال بررسی در بیمه مرکزی هستند.
زمان پاسخگویی
متوسط زمان پاسخگویی به شکایات در صنعت بیمه 12 روز گزارش شده است. با این حال، بیمه حکمت صبا با متوسط زمان 42 روز، بیمه رازی با 35 روز و بیمه آرمان با 33 روز، بدترین عملکرد را در این زمینه داشتهاند.
سامانه رسیدگی به شکایات
سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی از سال 1393 به بهرهبرداری رسیده و اکنون از طریق میز خدمات الکترونیک در پورتال بیمه مرکزی به نشانی www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار دارد. این سامانه جدید به منظور تسهیل در ثبت و پیگیری شکایات و بهبود فرآیند رسیدگی به آنها طراحی شده است.
نتیجهگیری
این گزارش نشاندهنده چالشها و روندهای موجود در صنعت بیمه کشور است. با توجه به افزایش شکایات و زمان پاسخگویی طولانی برخی از شرکتها، ضروری است که بهبودهای جدی در فرآیندهای رسیدگی به شکایات ایجاد شود تا رضایت بیمهگذاران تأمین گردد.
ارسال نظر