بی‌اعتنایی بازار خودرو به اتفاقات منطقه‌ای

اقتصاد 100- پس از حملات موشکی ایران به اسرائیل و تهدیدات رژیم صهیونیستی، نگرانی‌هایی درباره برهم‌ریختگی بازارها در اسرائیل ایجاد شد.

بی‌اعتنایی بازار خودرو به اتفاقات منطقه‌ای

ریزش قیمت خودرو در بازار و دلایل آن

بازار خودرو این روزها شاهد کاهش قابل توجه قیمت‌ها در محصولات مختلف است. با این حال، برخی مدل‌های داخلی نیز در روزهای اخیر افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند، اما این رشد چندان چشمگیر نیست و به نظر می‌رسد با تغییرات نرخ ارز دوباره روند ریزشی به خود بگیرند.

ریزش قیمت‌ها در محصولات مونتاژی

برای نمونه، هایما S8 ، یکی از محصولات مونتاژی ایران خودرو، امروز ریزش ۱۲ میلیون تومانی را تجربه کرده است. همچنین چانگان CS55 مدل ۲۰۲۴ از محصولات وارداتی سایپا، با افت قیمت پنج میلیون تومانی مواجه شده است. از سوی دیگر، اکستریم VX مدیران خودرو با سقوط ۳۰ میلیون تومانی، در صدر افت قیمت‌ها قرار دارد. مدل‌های دیگر این شرکت، مانند تیگو ۸ پرو و آریزو ۸ ، هر کدام ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

بک X3 کرمان موتور نیز با ریزش ۳۵ میلیون تومانی، رکورددار افت قیمت در بازار خودرو به شمار می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افت قیمت‌ها در بازار محصولات مونتاژی و وارداتی به مراتب سریع‌تر از محصولات تولید داخل بوده است.

تأثیر شرایط منطقه‌ای و نوسانات ارزی

علی خسروانی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، به تأثیر شرایط منطقه‌ای بر بازار خودرو اشاره کرده و گفت: «زمانی که ابهاماتی در مورد جنگ به headlines تبدیل شد، قیمت خودرو روند صعودی را آغاز کرد، اما با توجه به تحولات اخیر، بازار واکنش مثبتی نشان داد و به تبع آن، قیمت‌ها نیز امروز کاهش یافت.»

او افزود: «کاهش قیمت دلار هم به این افت قیمت‌ها کمک کرده و بازار خودرو به سمت کاهش بها حرکت می‌کند.»

فروش اقساطی و افزایش عرضه

خسروانی همچنین به اقدام شرکت‌های تولیدی برای کنترل بازار اشاره کرده و گفت: «پس از آغاز کاهش قیمت‌ها، بسیاری از شرکت‌های داخلی فروش اقساطی خود را شروع کرده‌اند که احتمالاً بر سرعت افت قیمت‌ها تأثیر خواهد گذاشت.»

وی ادامه داد: «تا روز پنج‌شنبه، میزان عرضه در کارخانه و بازار چندان بالا نبود، اما اکنون تعداد فروشندگان در بازار افزایش یافته است.»

چشم‌انداز بازار

خسروانی در پایان درباره چشم‌انداز بازار گفت: «به نظر می‌رسد تصور افزایش تنش‌ها در بازار خودرو کاهش یافته و معامله‌گران با خوش‌بینی بیشتری در حال حاضر در بازار حاضر شده‌اند.»

به طور کلی، با ادامه ریزش قیمت‌ها و افزایش عرضه، به نظر می‌رسد که بازار خودرو در حال گذر از یک دوره ناپایدار به سمت ثبات نسبی است.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما