واریزی چشمگیر دولت برای بازنشستگان در آبان 1403

اقتصاد 100-رضا فیضی‌نژاد از پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان کشوری ناشی از متناسب‌سازی در حقوق مهرماه خبر داد.

واریزی چشمگیر دولت برای بازنشستگان در آبان 1403

تعیین حداقل حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۴

به تازگی، تصمیمات جدیدی در راستای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۴ اتخاذ شده است. طبق اظهارات معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، از مردادماه سال جاری، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موظف به تهیه جداول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شده‌اند.

روند متناسب‌سازی حقوق

این فرآیند شامل گروه‌بندی شاغلان در ۲۰ گروه مختلف است، که بر اساس امتیازات حاصل از حق شغل، فوق‌العاده شغل، ایثارگری و سختی کار، میانگین حقوق هر گروه محاسبه شده است. در نهایت، ۹۰ درصد از حقوق متناظر با بازنشستگان این گروه‌ها در نظر گرفته می‌شود و ۴۰ درصد از آن برای بازنشستگان اعمال خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان

طبق این برنامه، حقوق بازنشستگان تا پایان سال ۱۴۰۳ با اعمال ۴۰ درصد متناسب‌سازی واریز می‌شود. معاون فنی صندوق بازنشستگی همچنین اشاره کرد که احکام اصلاحی بازنشستگان در کمتر از ۱۲ ساعت صادر و حقوق مهرماه نیز به همراه مابه‌التفاوت ناشی از متناسب‌سازی پرداخت شده است.

حداقل افزایش حقوق

از آنجایی که برخی از بازنشستگان ممکن است با اعمال ۴۰ درصد متناسب‌سازی به مبلغی کمتر از یک میلیون تومان برسند، برای این افراد، مبلغ یک میلیون تومان به عنوان حداقل پرداختی تا پایان سال در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، مابه‌التفاوت این مبلغ در فیش حقوقی آنها منعکس خواهد شد.

نتیجه‌گیری

با توجه به این تغییرات، انتظار می‌رود که حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده به طرز چشمگیری افزایش یابد و این حمایت‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت معیشتی این قشر کمک شایانی کند.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما