شوک به بازنشستگان / حقوق بازنشستگان فقط یک میلیون و 400 هزار تومان زیاد شد

اقتصاد 100- گمانه‌زنی‌ها در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان به پایان رسید و در حالی‌که بازنشستگان تصور می‌کردند قرار است مبلغ قابل توجهی به حساب آنان واریز شود، اولین گزارش‌ها حاکی از آن است که اغلب بازنشستگان با دیدن میزان افزایش حقوق خود شوکه شده‌اند.

 شوک به بازنشستگان / حقوق بازنشستگان فقط یک میلیون و 400 هزار تومان زیاد شد

گرچه بازنشستگان کشوری از تیر تا مهر امسال ۵ میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی دریافت کردند، اما تصورشان بر این بود که بخش قابل توجهی از طلب آنها باقی مانده است، اما طبق گزارشی که خبرگزاری ایلنا منتشر کرده، مبلغ باقیمانده کمتر از تصور بازنشستگان بوده است. این خبرگزاری به نقل از یک بازنشسته فرهنگی نوشته که طبق محاسبات او میانگین افزایش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است!

بازنشسته فرهنگی راهکار اصلی بهبود معاش بازنشستگان را افزایش سالانه حقوق‌ها به اندازه تورم و سبد هزینه‌های زندگی‌ دانسته و گفته است: این مبلغ در مقابل افزایش قیمت‌ها در همین یکی دو ماه اخیر به شدت ناچیز و ناکافی‌ست؛ از ابتدای امسال، کرایه خانه‌ها بیش از ۳۰ درصد، نان بیش از ۲۵ درصد و لبنیات ۲۰ درصد گران شده؛ قیمت دلار نجومی شده و تورم چند بار قیمت همه کالاها و خدمات زندگی را افزایش داده؛ در این شرایط بازنشسته چطور به آورده‌ی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی متناسب‌سازی دلخوش باشد.

دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی بابت متناسب‌سازی چقدر است؟

برخلاف بازنشستگان کشوری، بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز از میزان دریافتی خود بابت متناسب‌سازی آگاه نشده‌اند. با توجه به اینکه واریزی علی‌الحساب بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون تومان کمتر از بازنشستگان کشوری بوده، باید دید میزان کل دریافتی آنان چقدر خواهد بود.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای مشاهده میزان افزایش حقوق خود بابت متناسب‌سازی باید تا زمان انتشار فیش حقوقی‌شان در نیمه آبان ۱۴۰۳ منتظر بمانند.

زمان دقیق اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که مطابق با برنامه هفتم توسعه و با تصویب هیئت وزیران در مورخه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، حقوق بازنشستگان با ۴۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز، همسان‌سازی شده است. مرحله نخست در پایان آبان ۱۴۰۳ اجرایی و با بازنشستگان در مرحله اول تسویه می‌شود. مرحله دوم و مرحله سوم نیز به ترتیب در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ انجام خواهد شد.

منبع:اقتصادآنلاین

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما