اولین شاسی بلند ایران خودرو روی خط تولید رفت +عکس

اقتصاد 100- برای اولین بار، ایران خودرو از خط تولید اولین شاسی‌بلند خود رونمایی کرد. با انتشار تصاویری از خط تولید این خودرو، آغاز یک فصل جدید در صنعت خودروسازی داخلی رقم خورد.

اولین شاسی بلند ایران خودرو روی خط تولید رفت +عکس

ایران‌خودرو پس از مدت‌ها انتظار، شاسی‌بلند جدید خود با نام ری‌را را به بازار معرفی کرده است. قیمت این خودرو ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده است.

ری‌را، که به پروژه K۱۲۵ معروف است، بر اساس پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ طراحی شده. جالب اینجاست که پژو ۲۰۰۸ تنها در نسل اول در ایران حضور داشت و نحوه‌ی دستیابی ایران‌خودرو به پلتفرم نسل دوم هنوز هم سؤالی بی‌پاسخ باقی مانده است.

طراحی ظاهری ری‌را تحت تأثیر خودروهای دیگر قرار دارد. نمای جلویی آن با چراغ‌هایی شبیه به مدل‌های هیوندای نظیر کونا و سانتافه طراحی شده است. دی‌لایت‌های خودرو هم از گرافیک خاصی برخوردارند، اما استفاده از چراغ‌های هالوژنی قدیمی در این مدل، انتقادات زیادی را برانگیخته است؛ به‌ویژه وقتی که ایران‌خودرو خودروهای دیگری مانند دنا را با چراغ‌های به‌روزتری عرضه کرده است.

در بخش جلوپنجره، گرافیک مناسبی دیده می‌شود و امیدواریم که ایرادات طراحی موجود در تارا در این مدل تکرار نشود. یکی از ویژگی‌های جدید ری‌را، چراغ‌های کرنرینگ است که به روشن شدن بخشی از چراغ‌ها در هنگام چرخش فرمان کمک می‌کند. متأسفانه، بیشتر چراغ‌ها همچنان هالوژنی هستند.

طراحی جانبی ری‌را ساده و کارآمد است و ایران‌خودرو از تریم دو رنگی مانند قرمز و مشکی نیز استفاده خواهد کرد. در نمای پشتی، خودرو به جای چراغ‌های متصل، از چراغ‌های مجزا و اسپرت استفاده کرده که در یک قاب مشکی قرار دارند.

داخل کابین، ری‌را با دو نمایشگر مجزا، دسته‌دنده خلبانی و فرمان D کات تجهیز شده که نشان‌دهنده توجه به جزئیات در طراحی داخلی است. امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، چهار ایربگ، سان‌روف، ترمز پارک برقی، شارژر بی‌سیم و دوربین ۳۶۰ درجه از جمله ویژگی‌های مدرن این خودرو به حساب می‌آیند.

پیشرانه ۱٫۷ لیتری توربوشارژ EFP، با تولید ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور، شتاب ۰ تا ۱۰۰ ری‌را را به ۱۰٫۴ ثانیه می‌رساند. این خودرو به‌نظر می‌رسد که با امکانات و ویژگی‌های خود، پتانسیل رقابتی خوبی در بازار خواهد داشت

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما