پرداخت 40 % از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه

اقتصاد 100-سازمان برنامه و بودجه با تصویب افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان، به مطالبات دیرینه آن‌ها پاسخ مثبت داد.

پرداخت 40 % از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از مهرماه

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم و درخواست بازنشستگان کشوری برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق، این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته است. بر اساس بند (ر) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403، اجرای این قانون با تخصیص 50 هزار میلیارد تومان به انجام خواهد رسید.

با تلاش دستگاه‌های اجرایی و علیرغم چالش‌های موجود، جداول متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان کشوری، لشگری و صندوق فولاد تدوین شده و احکام جدید حقوقی با در نظر گرفتن 40 درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان با شاغلین مشابه، اصلاح گردید.

به این ترتیب، حقوق مهرماه بر اساس این احکام جدید پرداخت می‌شود و همچنین معوقات شش‌ماهه ابتدایی سال جاری به مرور زمان تسویه خواهد شد. پرداخت حقوق بازنشستگان لشگری، فولاد و سایر صندوق‌ها نیز پس از صدور احکام مربوطه انجام خواهد شد.

در خصوص بازنشستگان فرهنگی، معوقات 126 هزار نفر مشمول رتبه‌بندی سال‌های 1401 و 1402 به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان در تاریخ 29 مهرماه 1403 به حساب آن‌ها واریز شد. این معوقات به دلیل عدم پرداخت کسورات بازنشستگی در شش‌ماه دوم سال 1400، بدون لحاظ رتبه‌بندی صادر شده بود و اکنون اصلاح احکام این گروه از بازنشستگان در حال انجام است.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما