خبر فوری / یارانه بگیران حتما بخوانند

اقتصاد 100- خبر خوش برای خانواده‌های نیازمند: معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در ماه جاری اعتبار بن‌کارت‌های خرید سبد غذایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه شارژ خواهد شد.

خبر فوری / یارانه بگیران حتما بخوانند

 این اقدام به منظور حمایت از سلامت و تغذیه بهتر کودکان در خانواده‌های تحت پوشش یارانه معیشتی انجام می‌شود و نشان‌دهنده‌ی عزم دولت برای کاهش مشکلات ناشی از سوءتغذیه در بین قشرهای آسیب‌پذیر است. آیا این گام جدید می‌تواند امید را در دل خانواده‌ها زنده کند؟

«اسماعیل گرجی پور» از معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که بر اساس دستور رئیس‌جمهور و تاکید وزیر، سرپرستان خانوار بیش از ۱۳۴ هزار کودک زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه، اعتبار بن‌کارت خرید سبد غذایی دریافت خواهند کرد. این اعتبار از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی گفت که برنامه امنیت غذایی کودکان از ابتدای سال جاری در دو مرحله اجرا شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. برای ۱۲۵ هزار کودک در دهک‌های یک تا پنج، مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای ۸ هزار کودک در دهک‌های شش و هفت، مبلغ ۶۶۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی در نظر گرفته شده است.

این سبد غذایی شامل ۱۶ قلم کالای اساسی مطابق با هرم غذایی است. گرجی پور همچنین ابراز امیدواری کرد که این برنامه به کاهش سوءتغذیه کودکان و ارتقای کیفیت مشاوره تغذیه به مادران کمک کند.

در خبری دیگر، معاون برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان خبر داد. مستمری جدید از فروردین ۱۴۰۳ و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه به حساب مددجویان واریز شده و این مستمری‌ها به طور قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما