شرط گندمکاران برای تحویل گندم به دولت / مطالبات گندمکاران کامل پرداخت شد؟

اقتصاد 100- عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، با اشاره به مطالبات معوق گندم‌کاران اعلام کرد: «هنوز ۲۰ درصد از مطالبات باقی مانده گندم‌کاران پرداخت نشده است. اما طبق آخرین اخبار، امیدواریم این هفته این مشکل حل شود و تسویه نهایی انجام گیرد.

شرط گندمکاران برای تحویل گندم به دولت / مطالبات گندمکاران کامل پرداخت شد؟

عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، درباره مطالبات گندم‌کاران گفت: «مبلغ ۴۴ هزار میلیارد تومان هنوز پرداخت نشده و امیدواریم هرچه زودتر این مسئله حل شود.»

او با اشاره به چالش‌های تأمین اعتبار برای خرید گندم، ادامه داد: «این مشکل تنها مربوط به امسال نیست و سال‌های گذشته نیز وجود داشته است. دولت باید برای خرید تضمینی گندم در سال آینده یک ردیف مستقل در بودجه تعریف کند؛ در غیر این صورت، گندم‌کاران محصول خود را به دولت تحویل نمی‌دهند.»

هاشمی پیش‌بینی کرد که میزان خرید تضمینی گندم سال آینده به ۱۲ میلیون تن برسد و با احتساب قیمت ۲۰.۵۰۰ تومان برای هر کیلو، مبلغ مورد نیاز ۲۵۰ همت خواهد بود. او همچنین افزود که نمایندگان مجلس با این طرح موافق هستند و به نظر می‌رسد وزیر امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه نیز از آن حمایت می‌کنند.

در صورت عدم اجرای این طرح، کشاورزان ممکن است گندم‌های خود را به قیمت پایین‌تر در بازار آزاد بفروشند یا از آنها برای علوفه دام استفاده کنند، زیرا محدودیتی برای صادرات وجود ندارد.

هاشمی درباره پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز گفت: «مبلغ کمی باقی مانده و قرار است این معوقات هم پرداخت شود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما