این خودروها چرا دپو شده‌اند؟!

اقتصاد 100- شرکت ایران خودرو دیزل در واکنش به خبری که اخیراً منتشر شده، توضیحاتی ارائه داد. در این خبر ادعا شده بود که این شرکت اقدام به احتکار تعدادی خودرو ون کرده است. اما ایران خودرو دیزل اعلام کرد که این خودروها، یعنی ون‌های وانا، به‌عنوان بخشی از قراردادی با یک نهاد دولتی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تولید شده‌اند. به دلیل برخی مشکلات مربوط به پرداخت‌های این نهاد، خودروها در پارکینگ شرکت باقی مانده‌اند و ادعای احتکار نادرست است.

این خودروها چرا دپو شده‌اند؟!

شرکت ایران خودرو دیزل اعلام کرده که به دلیل مشکلات پرداخت از سوی یک نهاد دولتی، تعدادی از خودروهای ون وانا که تولید کرده، در پارکینگ این شرکت مانده‌اند. این خودروها بخشی از یک قرارداد با آن نهاد بوده و به‌دلیل عدم اقدام آن نهاد برای پرداخت مبلغ باقی‌مانده، ایران خودرو دیزل تصمیم گرفته است که این خودروها را به مشتریان دیگر تخصیص دهد.

سردار دلاور القاصی، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، نیز در روزهای گذشته گزارشی از کشف تعدادی خودرو دپو شده ارائه داد. طبق این گزارش، پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس تهران، در یک عملیات غافلگیرانه موفق به کشف یکهزار و ۸۰ دستگاه ون وانا شده است که در شرایط غیر قانونی نگهداری می‌شدند.

ارزش این خودروها حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و یکی از افراد به‌دلیل احتکار این خودروها دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده است. بنابراین، ایران خودرو دیزل تأکید کرده که خودروهای دپو شده مربوط به خودشان بوده و به‌دلیل شرایط خاص، در پارکینگ مانده‌اند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما