بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

اقتصاد 100-با وجود وصول ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت، انتظارها برای واریز این سود به حساب سهامداران به سرانجام نرسیده است. مسئولان اعلام کرده‌اند که شرکت مپنا هنوز خبری از واریز اقساطی سود ندارد. این در حالی است که بسیاری از سهامداران منتظر دریافت حق و حقوق خود هستند و اکنون سوال اینجاست: آیا این انتظار به سرانجام خواهد رسید یا همچنان باید در انتظار بهاری برای واریز سود باشند؟

بالاخره زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد

واریز سود سهام عدالت به یک موضوع داغ تبدیل شده است. در حالی که مسئولان اعلام کرده‌اند که ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت وصول شده، همچنان خبری از واریز این مبلغ به حساب سهامداران نیست. بسیاری از سهامداران منتظر دریافت سود خود هستند و به دنبال پاسخگویی مسئولان هستند.

طبق گزارش‌ها، سود سهام عدالت عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ در چند مرحله به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد. مرحله اول آن در آذرماه و مرحله دوم در اسفندماه انجام شد. وعده داده شده بود که مرحله سوم و تسویه این سود در خرداد ۱۴۰۳ انجام شود، اما بدعهدی برخی شرکت‌ها این وعده را به سرانجام نرساند.

به نقل از مخاطبان، برخی از آنها از عدم ورود دیوان عدالت اداری به این موضوع گلایه کردند و پرسیدند که چرا مسئولان در احقاق حق مردم کوتاهی می‌کنند. یکی از آنها نوشت که به دلیل تاخیر در پرداخت سود، ارزش آن به شدت کاهش یافته و بیش از ۵۰ درصد از ارزشش را از دست داده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، ولی‌الله جعفری، اعلام کرد که تاکنون برای واریز مرحله سوم سود سهام عدالت حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سود در نظر گرفته شده است. او همچنین اشاره کرد که تنها ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ باقی مانده و شرکت مپنا تنها بدهکار سود سهام عدالت از عملکرد مالی ۱۴۰۱ است. مپنا اعلام کرده که برای تسویه این بدهی آماده است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

جعفری همچنین گفت که سازمان بورس به طور جدی در حال پیگیری تخلفات در این زمینه است و گزارش‌هایی در مورد متخلفان تهیه شده که به برخی از شرکت‌ها هم ابلاغ شده است.

بسیاری از مخاطبان همچنین پیشنهاد داده‌اند که مبلغی که شرکت‌ها به حساب واریز کرده‌اند ابتدا به سهامداران پرداخت شود و پس از وصول مابقی سود، مابقی آن در مراحل بعدی واریز شود.

در حال حاضر، بیش از ۵۰ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت هستند، که ۲۰ میلیون نفر به صورت مستقیم و ۳۰ میلیون نفر به صورت غیرمستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام خود را مدیریت می‌کنند.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به زودی محقق خواهد شد یا خیر. این واریز نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع و کارآمد از سوی شورای عالی بورس دارد.

 


وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما