این استان هیچ تبعه افغانی ندارد

اقتصاد 100-مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل اعلام کرد که طبق قانون، اتباع خارجی، از جمله افغان‌ها، مجاز به اقامت دائم و اشتغال در اردبیل و ۱۵ استان دیگر نیستند. آیا این تصمیم می‌تواند تأثیری بر وضعیت زندگی و کار این افراد در کشور داشته باشد؟ بیایید جزئیات این موضوع را بررسی کنیم!

این استان هیچ تبعه افغانی ندارد

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل، علی محبوبی‌پور، اعلام کرد که با توجه به امنیت پایدار در استان و کشور، از ابتدای سال جاری ۱۶۲ نفر از اتباع افغان که قصد اقامت و کار غیرمجاز در اردبیل را داشتند، شناسایی و به وزارت کشور معرفی شده‌اند.

او تصریح کرد که اتباع خارجی، از جمله افغان‌ها، حق اقامت دائم و اشتغال در اردبیل و ۱۵ استان دیگر را ندارند و هیچ فرد خارجی در حال حاضر در این استان ساکن یا شاغل نیست. همچنین او به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، با شماره‌های ۱۱۰، ۱۱۳ یا ۱۱۴ تماس بگیرند.

محبوبی‌پور با اشاره به اهمیت همکاری مردم در حفظ امنیت، بیان کرد که اطلاعات و اخبار زیادی از سوی مردم به نهادهای امنیتی رسیده و تأکید کرد که انتشار اخبار نادرست می‌تواند به روابط بین دو کشور آسیب بزند و زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم کند.

او همچنین خاطرنشان کرد که کارفرمایانی که از اتباع افغان برای کار استفاده کنند، با جریمه روزانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مواجه خواهند شد.

در نهایت، او از مردم خواست که هرگونه اخبار و اطلاعات مرتبط با اقامت و اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی را به نهادهای مربوطه گزارش دهند تا موضوع به‌طور جدی پیگیری شود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما