تاریخ نهایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

اقتصاد 100-فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در نشست خبری اخیر خود با خبرنگاران به موضوع مهم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت. او با اشاره به چالش‌های موجود، اعلام کرد که حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان شامل ۸ هزار میلیارد تومان نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق، برای اجرای این قانون به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص یافته است. این مبلغ به‌منزله گامی کلیدی در راستای حمایت از حقوق بازنشستگان و تحقق عدالت اجتماعی به شمار می‌رود، اما پرسش‌ها و نگرانی‌های بیشتری درباره چگونگی اجرای این قانون و زمان‌بندی آن همچنان در ذهن مردم باقی است.

تاریخ نهایی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در ادامه توضیحات خود درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، به چالش‌های موجود در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت که دولت به تدریج روند اجرای این قانون را آغاز کرده است. او همچنین به موضوع پرداخت‌های علی‌الحساب به عنوان راهکار موقتی اشاره کرد و گفت که این روند ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

ابراهیم نجفی، نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، نیز با تأکید بر اهمیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، خاطرنشان کرد که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد. او به بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی که بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، اشاره کرد و گفت: "در سال جاری، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی توسط دولت پرداخت خواهد شد."

نجفی اعلام کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی به طور همزمان انجام خواهد شد و پیش‌بینی کرد که این همسان‌سازی در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد و در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به هر سال ۳۰ درصد برسد، به‌طوری که حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم‌تراز شود.

او همچنین به کوتاهی‌هایی در صدور احکام بازنشستگی اشاره کرد و اعلام کرد که حدود ۷۰۰ هزار نفر از دو میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته، از پرداخت‌های علی‌الحساب بی‌نصیب مانده‌اند. در نهایت، نجفی خاطرنشان کرد که منابع اعتباری برای اجرای همسان‌سازی تأمین شده و اگر نیاز باشد، می‌توان منابع جدیدی برای این طرح تعریف کرد.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما