رکود مسکن و افزایش بی‌سابقه مستأجران/ بحران مسکن در انتظار راه‌حل!

اقتصاد 100-داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک، در جدیدترین اظهارات خود از وضعیت بحرانی بازار مسکن خبر داد و تأکید کرد که قدرت خرید مردم با قیمت‌های فعلی همخوانی ندارد.

رکود مسکن و افزایش بی‌سابقه مستأجران/ بحران مسکن در انتظار راه‌حل!

داوود بیگی‌نژاد با اشاره به رکود تورمی حاکم بر بازار اجاره و خرید و فروش مسکن، وضعیت کنونی را نگران‌کننده توصیف کرد و خواستار توجه بیشتری به مشکلات موجود در این حوزه شد.

در شرایطی که رکود در بازارهای موازی نیز احساس می‌شود، داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک، تأکید می‌کند که بازار خرید و فروش مسکن به طور خاص با کمبود مشتری مواجه است. او بیان کرد که تمرکز مشاوران املاک بر اقداماتی غیر از انعقاد قرارداد و جذب سرمایه مشتریان، تأثیر منفی بر فعالیت‌های این صنف داشته است.

بیگی‌نژاد همچنین به افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره‌بها در تهران اشاره کرد و گفت که این تصمیم یک قانون دستوری است و الگوی مناسبی برای قیمت‌گذاری در بازار وجود ندارد. به گفته او، بازار مسکن نتوانسته است در راستای خانه‌دار شدن مستأجران گام بردارد و نرخ‌گذاری‌ها با توان مالی مستأجران همخوانی ندارد.

به دلیل کاهش قدرت خرید، مستأجران به مناطق پایین‌تر شهر نقل مکان می‌کنند و با وجود تغییر قیمت‌ها، تعداد معاملات تغییر زیادی نخواهد کرد. بیگی‌نژاد افزود: «مستأجران دیگر به فکر خرید خانه نیستند و بیشتر بر روی تأمین هزینه‌های رهن و اجاره تمرکز دارند.»

نایب رئیس اتحادیه املاک به تفاوت قابل توجه قیمت رهن و خرید در بازار اشاره کرد و تصریح کرد که پول رهن برخی آپارتمان‌ها در تهران برابر با قیمت خرید آن‌ها در سال‌های گذشته است. او هشدار داد که مستأجران باید از سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر پرهیز کنند و به فکر تأمین سرپناه خود باشند.

با توجه به آمار، تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن از ابتدای سال تاکنون متناسب با جمعیت نیست و با افزایش قیمت‌ها، جمعیت مستأجران رو به افزایش است. به گفته بیگی‌نژاد، بسیاری از افرادی که امید به خانه‌دار شدن داشتند، اکنون این امید را از دست داده و در تلاشند تا مبالغ رهن منازل خود را تأمین کنند.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما