خبر مهم برای بازنشستگان/ افزایش 90 درصدی حقوق در راه است

اقتصاد 100-خبر شوکه‌کننده برای بازنشستگان! آیا شما آماده‌اید تا از افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده مطلع شوید؟ بله، این افزایش بی‌سابقه در انتظار شماست! با این افزایش، بازنشستگان می‌توانند با خیال راحت‌تری به آینده مالی خود نگاه کنند

خبر مهم برای بازنشستگان/ افزایش 90 درصدی حقوق در راه است

خبر خوش برای بازنشستگان: همسان‌سازی حقوق در راه است!

نماینده آستانه اشرفیه اعلام کرد که تا دو سال آینده، طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به اجرا خواهد رسید. ابراهیم نجفی با اشاره به اینکه این طرح در سال ۱۴۰۳ به ۴۰ درصد و در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ هر سال ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، تأکید کرد که هدف نهایی این است که حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق همتراز شاغلین برسد.

وی همچنین اشاره کرد که بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و در برنامه هفتم توسعه، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها در سال جاری پرداخت خواهد شد. به گفته نجفی، بار مالی این همسان‌سازی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و منابع آن از طریق مالیات بر ارزش افزوده تأمین خواهد شد.

نجفی همچنین به مشکلاتی اشاره کرد که در روند صدور احکام بازنشستگی وجود داشته و وعده داد که مسئولان مربوطه در حال پیگیری این مسائل هستند. او اعلام کرد که اگر کمبود منابع وجود داشته باشد، امکان تأمین منابع جدید از طریق قانون بودجه وجود دارد.

در ادامه، جلسه‌ای برای بررسی مشکلات اجرای مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برگزار شد. عبدالرضا مصری، عضو این کمیسیون، تأکید کرد که هدف از این همسان‌سازی، بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و رفع دغدغه‌های مالی آن‌ها است.

به نظر می‌رسد که با پیگیری‌های مستمر و تأمین منابع مالی لازم، بازنشستگان بتوانند امید بیشتری به آینده مالی خود داشته باشند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما