یک انتقاد مهم از نحوه‌ی عرضه خودروهای وارداتی

اقتصاد 100- هم اکنون اعلام می‌شود که متقاضیان با وکالتی کردن ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروی وارداتی اقدام کنند اما هیچ آیتمی در این فرآیند حتی برند خودرو و قیمت آن مشخص نیست.

یک انتقاد مهم از نحوه‌ی عرضه خودروهای وارداتی

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بعد از انجام قرعه‌کشی و برنده شدن برخی افراد در قرعه‌کشی، اعلام می‌شود که متقاضیان از بین فهرست خودروهای وارداتی باید چند اولویت را انتخاب کرده و اگر شانس بیاروند یکی از اولویت‌ها مورد تأیید قرار می‌گیرد.

به گفته او، از نظر شرعی هم به نظر می‌رسد با توجه به عدم مشخص بودن مورد معامله این فرآیند دچار اشکال باشد که البته باید کارشناسان مربوطه در این خصوص اظهار نظر فرمایند و از حیطه دانش بنده خارج است.

مرادی با طرح این پرسش که کجای این فرآیند منطقی، عادلانه، رقابتی و شفاف است؟ گفت: لازم است این فرآیند پر از ابهام و احتمال کنار گذارده شود و فرآیند شفاف بورس کالا که قبل از حراج، در اطلاعیه عرضه مشخصات خودرو و قیمت پایه و کل مراحل عرضه تا تحویل، مشخص می‌شود و فرد با اطلاعات کامل و با قیمت موردنظرش در حراج شرکت می‌کند.

عضو هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در پایان گفت: با توجه به ارائه برنامه‌های دولت جدید در راستای شفافیت و رقابت اقتصادی، ادامه روندهای گذشته دور از منطق و عدالت است و لازم است خیلی زود این رویه غلط جای خود را به سیستم‌های شفاف، رقابتی و عادلانه در بازار سرمایه دهد.

منبع:چه خبر



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما