تمامی مطالبات گندمکاران تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود

اقتصاد 100- عطااللّه هاشمی از پیشرفت‌های مهم در پرداخت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: با توجه به آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، مصوبه سران قوه به نهایی شدن اوراق توسط سازمان برنامه و بانک مرکزی انجامیده است. به دنبال دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر جهاد، پیش‌بینی می‌شود که حداکثر تا پایان هفته آینده، این مطالبات به دست کشاورزان برسد. به‌نظر می‌رسد که آینده‌ی روشن‌تری برای گندمکاران در راه است!

تمامی مطالبات گندمکاران تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود

عطااللّه هاشمی از آغاز کشت گندم در کشور خبر داد و گفت: اکنون در استان‌های شمال غرب، مرکزی و غرب کشت در حال انجام است و انتظار می‌رود در روزهای آینده در استان‌های جنوبی و مرکزی نیز آغاز شود.

او افزود که حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد کشت در استان‌های سردسیر انجام شده و پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به ۶ میلیون هکتار سال گذشته برسد.

هاشمی همچنین به مشکلات کشاورزان به دلیل افزایش قیمت کود و عدم پرداخت‌های قبلی اشاره کرد، اما امیدوار است که با قیمت‌گذاری مناسب، مشکلی در تأمین تغذیه گندم وجود نداشته باشد.

او یادآور شد که برخی کشاورزان به دلیل تأخیر در پرداخت‌ها، گندم‌های خود را در انبار نگه داشته‌اند، اما پیش‌بینی می‌شود با حل این مشکلات، این گندم‌ها به مراکز خرید عرضه شوند، هرچند که مقدار زیادی نخواهد بود.

هاشمی در پایان به بارش‌های مناسب و تلاش مروجان و کارشناسان اشاره کرد و گفت که امیدواریم تولید پایدار و خودکفایی ادامه یابد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما