بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ اعلام شد

اقتصاد 100- در صورت وقوع جنگ چه اتفاقی برای دارایی‌های مختلف ممکن است رخ دهد تا بهتر بتوانیم تصمیم بگیریم که در زمان جنگ چی بخریم.

بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ اعلام شد

زمان جنگ و بحران‌ها می‌تواند فرصتی برای افرادی باشد که به دنبال حفظ و افزایش سرمایه خود هستند. در ایران، با توجه به شرایط خاص اقتصادی و سیاسی، سرمایه‌گذاری‌های معینی می‌تواند مؤثر باشد. در ادامه به بررسی بازار مختلف پرداخته‌ایم تا شما را با بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ آشنا کنیم:

دلار

در ایران، رشد قیمت دلار ارتباط بسیار قوی با تنش‌های سیاست خارجی دارد. به این معنی که در صورت تشدید تحریم‌ها یا فعالیت‌های منطقه‌ای، شاهد ترس معامله‌گران بازار دلار خواهیم بود و همین ترس موجب رشد قیمت در بازار آزاد می‌شود.

وضعیت دلار در زمان حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه

حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه در در عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین نیز موجب افزایش قیمت دلار در بازار آزاد شد. در واقع معامله‌گران این ارز که احتمال درگیری ایران و رژیم صهیونیستی را بالا می‌دیدند، شروع به خرید هیجانی دلار کردند.

تغییر قیمت دلار در پی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

وضعیت دلار در زمان ترور اسماعیل هنیه در شمال تهران

شهادت اسماعیل هنیه نیز در حدود ساعت ۲ بامداد ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) و پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان، در یکی از آسایشگاه‌های جانبازان در شمال تهران باعث افزایش قیمت دلار به مدت چندین روز متوالی شد.

تغییر قیمت دلار در پی شهادت اسماعیل هنیه

وضعیت دلار در زمان حمله رژیم صهیونیستی به ضایحه بیروت و شهادت سید حسن نصرالله

همچنین شهادت سید حسن نصرالله در ۶ مهر سال ۱۴۰۳ در پی بمباران ضاحیه بیروت در جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی و به دنبال آن عملیات وعده صادق 2 باعث خرید هیجانی دلار توسط مردم و به دنبال آن افزایش قیمت دلار آزاد تا 64 هزار تومان شد.

تغییر قیمت دلار در پی شهادت سید حسن نصرالله

مسکن

در اکثر کشور‌های دنیا، بازار مسکن بزرگترین بازار برای سرمایه‌گذاری مردم است و بخش بزرگی از ثروت مردم در این بازار قرار دارد. به همین دلیل رصد تحولات این بازار برای مردم بسیار مهم است. این بازار ریسک‌هایی مانند زلزله، سیل، بلایای طبیعی و جنگ را دارد. به غیر از این موارد، می‌توان گفت که ریسک بزرگی بازار مسکن را تهدید نمی‌کند.

از آنجایی که امنیت کامل در کشور برقرار است، پس این بازار با مشکل بزرگی روبه‌رو نخواهد شد. همچنین سرمایه‌گذاران در این بازار قیمت‌های خود را با بازار دلار هماهنگ می‌کنند و در صورت رشد قیمت دلار، قیمت مسکن نیز رشد می‌کند. البته باید توجه کرد که بازار مسکن در ماه های گذشته وارد رکود عمیقی شده است و افزایش قیمت دلار می تواند کمی فضای رکودی حاکم بر بازار را کاهش دهد.

طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در بازار بر اساس قیمت دلار بازار آزاد و انس طلا محاسبه شده و عملا وابستگی بسیار زیادی به قیمت دلار دارد. به همین دلیل، افزایش تنش در منطقه می‌تواند محرک رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه باشد.

قیمت سکه امامی (طرح جدید) تا محدوده 46 میلیون تومان رشد کرد. افزایش قیمت این دارایی به دلیل رشد اونس جهانی، بیشتر از دلار بود.

تغییر قیمت سکه امامی در پی افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه

بورس

افزایش تنش‌های سیاسی باعث سقوط بازار بورس و سهام خواهد شد. به این دلیل که ریسک‌های بازار را افزایش داده و سرمایه‌گذاران با ایجاد ریسک‌های جدید، ترجیح می‌دهند سرمایه خود را از بازار خارج کنند. همین موضوع موجب کاهش شدید شاخص‌ها در بازار سهام خواهد شد.

در زمان جنگ ارزش بسیاری از شرکت‌ها کاهش شدیدی داشته است. همانطور که در تصویر هم مشخص است، شاخص کل بورس تهران در پی شهادت سید حسن نصر الله در لبنان، اصلاحی شد و به تازگی نشانه‌هایی از پایان اصلاح دیده می‌شود.

تغییرات شاخص کل بورس در پی شهادت سید حسن نصرالله

ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در زمان جنگ می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای حفظ و افزایش سرمایه عمل کند، به ویژه به‌دلیل امنیت مالی و نقدینگی بالا. با این حال، نوسانات شدید بازار، ریسک‌های امنیتی و عدم قطعیت قانونی از چالش‌های این سرمایه‌گذاری هستند. برای موفقیت در این حوزه، تحقیق دقیق، تنوع در سبد سرمایه‌گذاری و استفاده از کیف پول‌های امن ضروری است.

خودرو

در تمام کشورهای دنیا، خودرو کالایی مصرفی است اما به دلیل وقوع تورم‌های بالا در چند سال گذشته، خودرو در ایران به کالای سرمایه تبدیل شده است. بازیگران این بازار نیز چشمشان به دلار است. با رشد قیمت دلار در بازار آزاد، افزایش قیمت در بازار خودرو نیز شروع می‌شود.

قیمت مسکن در زمان جنگ

قیمت مسکن در زمان جنگ معمولاً تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. به طور کلی، جنگ می‌تواند باعث افزایش عدم اطمینان اقتصادی و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن شود. برخی از عوامل کلیدی شامل:

کاهش تقاضا: در دوران جنگ، بسیاری از افراد به دلیل عدم امنیت یا شرایط اقتصادی دشوار ممکن است از خرید مسکن صرف‌نظر کنند.

تخریب زیرساخت‌ها: جنگ‌ها می‌توانند به تخریب ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها منجر شوند که این خود می‌تواند قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

تأثیر بر عرضه: اگر عرضه مسکن به دلیل جنگ کاهش یابد، ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد، اما این موضوع بستگی به تقاضا نیز دارد.

تغییرات اقتصادی: جنگ‌ها می‌توانند منجر به تغییرات شدید اقتصادی و نوسانات ارز شوند که این عوامل نیز می‌توانند بر قیمت مسکن تأثیر بگذارند.

در نهایت، تأثیر تنش‌های سیاسی بر قیمت مسکن در زمان جنگ می‌تواند متفاوت باشد و به شرایط خاص هر کشور و منطقه بستگی دارد.

در زمان جنگ چی بخریم؟

پس در این مقاله فهمیدیم که با توجه به مقدار سرمایه شخصی‌مان بهتر است که در زمان جنگ چی بخریم.

رشد تنش در منطقه و سیاست‌ خارجی تهاجمی، می‌تواند بر رشد قیمت دارایی‌ها موثر باشد. شروع درگیری ‌ها در فلسطین اشغالی و افزایش آن با حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، موجب افزایش تنش در منطقه شده است.

از این رو پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه درگیری‌ها، قیمت دلار و طلا در بازار رشد کرده و پس از مدتی که ریسک‌ درگیری کمی کاهش پیدا کرد، این رشد را می‌توان در بورس دید.

منبع:بانک اول

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما