پیامک های مالیاتی را جدی بگیرید

اقتصاد 100-سازمان امور مالیاتی با استفاده از اطلاعات دریافتی از منابع مختلف و اتصال دستگاه‌های کارتخوان به پرونده‌های مالیاتی، بررسی سیستمی فعالیت‌های اقتصادی را آغاز کرده و از این داده‌ها برای محاسبه مالیات، به ویژه در حوزه اصناف، استفاده می‌کند.

پیامک های مالیاتی را جدی بگیرید

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، گروه‌های مشمول مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای قانون و صدور صورت‌حساب الکترونیک فراخوان شدند. با افزایش دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات تراکنش‌های مالی، فرآیند پالایش و بررسی داده‌ها به‌صورت سیستماتیک در حال گسترش است. این امر ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد کند که از نحوه مواجهه با آن آگاهی ندارند.

به‌عنوان نمونه، فردی که ارز مسافری خود را به‌طور قانونی خریداری و پس از سفر در صرافی فروخته بود، با برگ تشخیص مالیاتی برای مابه‌التفاوت ارز روبه‌رو شد، در حالی که این موضوع مربوط به فعالیت اقتصادی وی نبود. پیگیری نشان داد که این فرد نباید مشمول مالیات می‌شد، اما به دلیل ثبت اطلاعات نقل و انتقال ارز در سیستم مالیاتی، برگ تشخیص صادر شد. در چنین مواردی، مودیان باید در مهلت قانونی به صورت سیستمی یا حضوری اعتراض کنند؛ در غیر این صورت، مالیات قطعی خواهد شد.

در مثالی دیگر، فردی که در سال ۱۳۹۷ با مشارکت در ساخت‌وساز ملکی اقدام به فروش آن کرده بود، به دلیل عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی با برگ تشخیص مالیات و جریمه مواجه شد. او از وظایف مالیاتی خود آگاهی نداشت و پس از ۵ سال، برگ تشخیص با مبلغی قابل توجه برای وی صادر شد. با ارائه مدارک و اعتراض، مبلغ مالیات کاهش یافت و جریمه‌ها نیز به دلیل بخشودگی تعدیل شدند.

این موارد نشان‌دهنده اهمیت آگاهی از وظایف مالیاتی و اقدام به‌موقع برای اعتراض به برگ‌های تشخیص است تا از بروز مشکلات و جریمه‌های احتمالی جلوگیری شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما