هزینه های جابه جایی مستاجران از طریق سامانه خودنویس صفر شد

اقتصاد 100- سامانه خودنویس با ارائه کد رهگیری رایگان و کاهش هزینه‌ها، موجب ایجاد رونق و آرامش در بازار مسکن شده است. این سامانه به مستاجران این امکان را می‌دهد که قراردادهای خود را بدون پرداخت هزینه‌ای ثبت کنند، که به کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و بهبود شرایط بازار کمک کرده است.

هزینه های جابه جایی مستاجران از طریق سامانه خودنویس صفر شد

تأثیر سامانه خودنویس بر بازار مسکن و کاهش هزینه‌های مستاجران

با پایان فصل جابه‌جایی مستاجران، همچنان بسیاری از مستاجران و متقاضیان مسکن تمایل دارند در سامانه خودنویس ثبت‌نام کنند. به گفته آنها، این سامانه به‌ویژه در کاهش هزینه‌های جابه‌جایی تأثیر مثبتی داشته است.

سامانه خودنویس از خرداد ماه سال گذشته به‌عنوان بخشی از طرح حمایت از مستاجران توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طراحی و راه‌اندازی شد. در ابتدا، مستاجران می‌توانستند قراردادهای خود را در این سامانه بارگذاری و منعقد کنند. سپس در اواخر سال گذشته، تمامی مشاوران املاک ملزم به انعقاد قراردادها از طریق این سامانه شدند و سامانه ایران املاک از دسترس مستاجران خارج شد.

عملکرد سامانه خودنویس

در حال حاضر، سامانه خودنویس به‌صورت ۲۴ ساعته به ثبت قراردادهای متقاضیان مسکن می‌پردازد. هدف از راه‌اندازی این سامانه حذف دلالان و سوداگران بازار مسکن، به‌ویژه در بخش اجاره، بوده و با کاهش هزینه‌ها، شرایط بهتری را برای متقاضیان این بازار فراهم کرده است.

از خرداد ماه امسال، بخش قرارداد در حوزه خرید و فروش مسکن نیز راه‌اندازی شده است. طبق اعلام ساسانی، مدیر سامانه خودنویس، این بخش به‌طور کامل فعال شده و خریداران و فروشندگان مسکن می‌توانند به راحتی مبایعه‌نامه‌های خود را ثبت کنند و پس از مدتی، سند مالکیت خود را دریافت نمایند.

تجارب مستاجران

مهدی زاده، یکی از مستاجران که قرارداد خود را از طریق سامانه خودنویس در تابستان امسال منعقد کرده، می‌گوید: «سامانه خودنویس باعث کاهش قابل‌توجه هزینه‌های جابه‌جایی ما شد و اجاره‌نشینی برای ما راحت‌تر شده است. سال‌های گذشته مجبور بودیم برای عبور از بازار اجاره مسکن، میلیون‌ها تومان به مشاوران املاک پرداخت کنیم، اما امسال از طریق این سامانه علاوه بر دریافت کد رهگیری رایگان، هیچ هزینه‌ای به مشاوران پرداخت نکردیم.»

صرفه‌جویی مالی

طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی ساسانی، تعداد قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس به بیش از یک میلیون و ۱۵۱ هزار فقره رسیده است. در ساعات مختلف روز، به‌طور میانگین ۲ تا ۳ هزار فقره قرارداد ثبت می‌شود. او تأکید کرد که استقبال از این سامانه به‌دلیل کاهش فعالیت دلالان و سوداگران بسیار خوب بوده و باعث آرامش بازار شده است.

ساسانی اضافه کرد: «صرفه‌جویی هزینه‌ها در این سامانه به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است که این موضوع به‌طور قابل توجهی هزینه‌های مستاجران را کاهش داده است.»

تأثیر مثبت بر بازار مسکن

بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس نیز به اثرات مثبت سامانه خودنویس بر بازار مسکن اشاره کرده‌اند. صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: «در حال حاضر بازار مسکن به آرامش رسیده و سیگنال‌های مثبتی از سوی متقاضیان مشاهده می‌شود. این سامانه باعث می‌شود که دلالان و سوداگران بازار اجاره به طور مؤثری کنار گذاشته شوند.»

تقوی، کارشناس مسکن، بیان کرد: «آمارها نشان می‌دهد که میزان شکایت از مستاجران در یک سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است که این نشان‌دهنده اثرگذاری مثبت سامانه خودنویس بر بازار است.»

ضرورت تقویت سامانه خودنویس

با توجه به بیش از یک سال و نیم از راه‌اندازی سامانه خودنویس، متقاضیان اکنون قادرند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، قراردادهای خود را منعقد کنند. به نظر می‌رسد که دولت باید تمرکز بیشتری بر روی تقویت این سامانه داشته باشد و اقدامات موثرتری در این زمینه انجام دهد.

این سامانه نه تنها به کاهش هزینه‌های مستاجران کمک کرده، بلکه توانسته بازار مسکن را به سمت آرامش و رونق هدایت کند. به همین دلیل، ادامه سیاست‌های حمایتی و توسعه این سامانه از سوی وزارت راه و شهرسازی ضروری به نظر می‌رسد.

 
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما