سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده تا ۱۰ سال معاف از مالیات است

اقتصاد 100-محمد آیینی، در حاشیه چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان‌شهرهای ایران، اعلام کرد که برنامه هفتم توسعه فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران در بافت‌های فرسوده ایجاد کرده است. او تأکید کرد که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود.

سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده تا ۱۰ سال معاف از مالیات است

محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی، در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده کشور گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند در این مناطق به فعالیت‌هایی از جمله گردشگری، توسعه صنایع محلی، برگزاری رویدادهای ورزشی و فرهنگی، احداث مدارس غیرانتفاعی، کتابخانه، فروش محصولات فرهنگی و ساخت منازل بوم‌گردی بپردازند. وی همچنین اشاره کرد که این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند از حمایت‌های دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی کشور بهره‌مند شود.

آیینی به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور اشاره کرد و تصریح کرد که از این میزان، ۷۵ هزار هکتار به بافت فرسوده، ۳۲ هزار هکتار به بافت تاریخی و ۶۳ هزار هکتار به محلات حاشیه‌ای اختصاص دارد که در مجموع شامل یک‌هزار و ۱۷۰ محله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده نه تنها به بازگرداندن زندگی و اقتصاد شهری به محلات کمک می‌کند، بلکه موجب ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد شهری نیز می‌شود.

وی ادامه داد: از منظر علمی، شرعی و عقلی، تا زمانی که ظرفیت‌های ساخت مسکن درون شهرها وجود دارد، نباید از ظرفیت‌های برون‌شهری استفاده کرد. آیینی همچنین به وجود اراضی متروکه و زمین‌های بلااستفاده درون شهری اشاره کرد و گفت که در صورت نیاز، افزایش تراکم در این مناطق نیز باید در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تأکید کرد که در هر شهری امکان ساخت مسکن و خدمات وجود دارد و توسعه درونی شهرها دارای مزیت‌های فراوانی است. وی همچنین خاطرنشان کرد که تا زمانی که چنین فرصت‌هایی در اختیار است، نباید اجازه افزایش حاشیه‌نشینی را داد.

آیینی در نهایت بیان کرد که در حوزه نوسازی مسکن، شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و آمل در مازندران پیشتاز هستند و خدمات زیربنایی و روبنایی در دیگر شهرها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما