مالیات شامل کدام تراکنش های بانکی میشود ؟

اقتصاد 100- آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم که در مرداد ۱۴۰۳ اصلاح شده، سازوکار رسیدگی به مودیان غیر فعال را تعیین کرده است. این آیین‌نامه به شفاف‌سازی فرآیندها و تعیین ضوابط رسیدگی به مودیانی که فعالیت اقتصادی آن‌ها متوقف شده است، می‌پردازد. هدف این اصلاحات بهبود نظارت مالیاتی و تسهیل فرآیندهای مربوط به شناسایی و رسیدگی به وضعیت مودیان غیر فعال می‌باشد.

مالیات شامل کدام تراکنش های بانکی میشود ؟

بر اساس ماده ۲۴ و تبصره ۱ آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم، موارد زیر در مورد مؤدیان غیرفعال مشخص شده است:

ادارات امور مالیاتی، تا زمانی که به‌صورت سیستمی یا غیرسیستمی اطلاعات یا دلایلی مبنی بر فعالیت مؤدیان غیرفعال به دست نیاورند، الزامی به حسابرسی آن‌ها ندارند. این موارد شامل:

۱. اعلام عدم فعالیت: مؤدیانی که عدم فعالیت خود را از طریق کارپوشه یا دیگر طرق اعلام کرده و به همین منظور شناسه اقتصادی خود را غیرفعال نموده و از تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیز خودداری کرده‌اند.

  1. عدم ارائه مستندات مالی: مؤدیانی که به دلیل عدم فعالیت از ارائه ترازنامه، حساب سود و زیان، یا صورت درآمد و هزینه همراه با اظهارنامه مالیاتی خودداری کرده‌اند.

  2. ابراز صفر در صورت‌های مالی: مؤدیانی که به دلیل عدم فعالیت برای کل مبالغ هر یک از صورت‌های مالی مذکور، عدد صفر را ابراز کرده‌اند.

در صورتی که اطلاعات و مستندات جدیدی مبنی بر فعالیت این مؤدیان به دست آید، مالیات و جرائم مربوط به آن‌ها با رعایت مقررات قابل مطالبه خواهد بود.

این اقدامات به هدف شفافیت و تسهیل فرآیندهای مالیاتی برای مؤدیان غیرفعال انجام می‌شود و در راستای مدیریت بهتر نظام مالیاتی کشور قرار دارد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما