چرا پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد؟

اقتصاد 100- بهمن عبدالهی، رئیس اتاق تعاون ایران، اعلام کرد که اکثر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را پرداخت کرده‌اند. تنها سه شرکت باقی مانده‌اند که هنوز سود خود را پرداخت نکرده‌اند، از جمله مپنا و پالایش نفت بندرعباس. اما اخیراً پالایش نفت بندرعباس سود خود را پرداخت کرده و هنوز مپنا سودش را ارائه نکرده است.

چرا پرداخت سود سهام عدالت متوقف شد؟

این شرکت به دلیل داشتن طلب از دولت، سود سهام‌داران عدالت را نگه‌داشته تا با فشار به دولت، مطالبات خود را وصول کند. در حالی که این شرکت به سهام‌داران معمولی سود پرداخت کرده است و مطالبات از دولت نباید بر پرداخت سود سهام عدالت تأثیر بگذارد.

عبدالهی بیان کرد که در شورای عالی بورس تأکید شده که طلب شرکت‌ها از دولت ارتباطی به پرداخت سود سهام عدالت ندارد. پس از این تذکر، پالایشگاه بندرعباس موفق به پرداخت سود سهام عدالت شد و مدیران مپنا نیز وعده داده‌اند که سود را به صورت قسطی پرداخت کنند.

او همچنین به برآورد حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برای بخش سوم سود سال ۱۴۰۱ سهام عدالت اشاره کرد و گفت که در شورای عالی بورس بحثی درباره اینکه آیا این سودها به صورت نقدی پرداخت شود یا در شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شود، مطرح است. عبدالهی تأکید کرد که پرداخت سالانه ۱ تا ۳ میلیون تومان سود به افراد چندان مؤثر نیست و بهتر است این مبلغ تجمیع و سرمایه‌گذاری شود تا نه تنها دارایی سهام‌داران عدالت افزایش یابد، بلکه پروژه‌های عمرانی بزرگ نیز در استان‌ها انجام شود.

وی افزود: با استفاده از سود سهام، می‌توان سهام بنگاه‌های دولتی با ارزش را برای سهام‌داران عدالت خریداری کرد. عبدالهی در ادامه بیان کرد که دارایی سهام‌داران عدالت در حال حاضر در اختیار آنها نیست و برای افزایش دارایی‌های آنها، برگزاری مجامع عمومی ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی عدالت ضروری است. وی اشاره کرد که تا کنون مجامع عمومی ۸ شرکت سرمایه‌گذاری استانی برگزار شده و اعضای هیات مدیره آن‌ها از شرکت‌های تعاونی سهام عدالت انتخاب شده‌اند.

رئیس اتاق تعاون ایران به تشکیل کمیته‌ای برای صیانت از حقوق سهام‌داران عدالت اشاره کرد و گفت که اعضای این کمیته از سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و همچنین کانون سهام عدالت خواهند بود. آئین‌نامه اجرایی این کمیته در اتاق تعاون تدوین شده و قرار است در اولین جلسه شورای عالی بورس تصویب شود. وظیفه این کمیته دفاع از منافع سهام‌داران در انتقال کامل مالکیت و مدیریت سهام عدالت به خود آنها و نظارت بر عملکرد مدیران در شرکت‌های سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

عبدالهی درباره زمان باز شدن نمادهای معاملاتی شرکت‌های سهام عدالت توضیح داد که پس از برگزاری مجامع عمومی ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی و مشخص شدن هیات مدیره، همه نمادهای معاملاتی به طور همزمان باز خواهند شد. این روند به افزایش شفافیت و مدیریت بهتر دارایی‌های سهام‌داران عدالت کمک خواهد کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما