خبر مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه‌های نقدی

اقتصاد 100- رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که در جلسه‌ای شب گذشته با حضور رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت به تصویب رسید.

خبر مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه‌های نقدی

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در پایان جلسه هیات دولت (چهارشنبه) با خبرنگاران گفت که در جلسه‌ای که دیروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به توضیح دو موضوع مهم قانونی پرداخت؛ یکی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندم‌کاران.

وی افزود که شب گذشته در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، روسای کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی و وزرای مربوطه، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت به تصویب رسید. پورمحمدی خاطرنشان کرد که پس از ابلاغ این مصوبه، سازمان اداری استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

مطالبات گندم‌کاران

در مورد مطالبات گندم‌کاران، پورمحمدی توضیح داد که در فصل زراعی جاری، ۱۲ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و دولت مقرر کرده است که ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بابت این خریدها پرداخت کند. تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است، اما برای پرداخت مابقی نیاز به مجوز قانونی دارد. وی افزود که این مساله در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوز لازم را برای پرداخت مطالبات کشاورزان به ویژه در مناطق سردسیر دریافت کند.

لایحه بودجه و افزایش حقوق

پورمحمدی همچنین به بررسی لایحه بودجه در جلسات دولت اشاره کرد و گفت که ارقام مربوطه در حال بررسی است. او افزود که جلساتی بین حوزه‌های اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و به فوریت به احکام مربوطه رسیدگی خواهند کرد تا لایحه بودجه در موعد مقرر تقدیم شود.

وی در خصوص افزایش حقوق کارمندان نیز اعلام کرد که این افزایش ۲۰ درصد خواهد بود. به علاوه، معافیت مالیاتی برای کسانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، از ۱۲ میلیون تومان به ۲۴ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. پورمحمدی همچنین گفت که دولت به پرداخت‌های مربوط به اجرای قانون جوانی و جمعیت پرداخته و این اقدام به متوسط پرداخت‌های دولت ۲۸ درصد اضافه خواهد کرد.

یارانه‌ها و حامل‌های انرژی

پورمحمدی خاطرنشان کرد که در حال حاضر تصمیمی درباره تغییر قیمت حامل‌های انرژی گرفته نشده و بخش مهمی از بودجه کشور صرف پرداخت یارانه‌های مستقیم می‌شود. او تصریح کرد که تغییری در پرداخت یارانه‌ها نخواهد بود و دولت همچنان بر این تعهد استوار است.

به این ترتیب، پورمحمدی به روشنی مسائل مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مطالبات گندم‌کاران، لایحه بودجه، و سیاست‌های یارانه‌ای دولت را تشریح کرد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما