سوپرایز دولت برای مستاجران /رویاهای خانه‌دار شدن نزدیک‌تر شد

اقتصاد 100-نهضت ملی مسکن، به عنوان یکی از اهداف اصلی دولت سیزدهم، از سال ۱۴۰۱ در شهرهای مختلف آغاز شده است. حدود ۶ میلیون نفر از طریق سامانه طرح‌های مسکن حمایتی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۴ میلیون نفر مشمول و حدود یک میلیون نفر به عنوان متقاضی مؤثر شناسایی شده‌اند. از متقاضیان مؤثر، حدود ۷۵۰ نفر اقدام به پرداخت آورده کرده‌اند.

سوپرایز دولت برای مستاجران /رویاهای خانه‌دار شدن نزدیک‌تر شد

مسکن دولتی و آمار متقاضیان

طبق اعلام مسعود بیات‌منش، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، در سال‌های اخیر حدود ۶ میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند. پس از انجام پالایش‌ها، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عنوان متقاضیان واجد شرایط شناخته شده‌اند. از این تعداد، حدود یک میلیون نفر به عنوان متقاضی مؤثر شناسایی شده‌اند که تقریباً ۷۵۰ هزار نفر از آنها وجوه اولیه را واریز کرده‌اند.

بیات‌منش همچنین اشاره کرد که برای ۲۵۰ هزار متقاضی مؤثر باقی‌مانده از یک میلیون نفر متعهد شده، در انتظار تأمین منابع مالی بانکی هستیم تا ساخت این واحدها آغاز شود. وی تصریح کرد که از حدود ۵ سال گذشته تاکنون، برای متقاضیان مؤثر مسکن در سامانه مسکن حمایتی، ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد از واحدهای آغاز شده به مردم تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، جنتی، نیز در این باره گفت که در پالایش متقاضیان (اعم از مجرد و متاهل) تخصیص پروژه در هر استان براساس سرپرست خانواده انجام می‌شود. اولویت در بین متقاضیان متاهل و سرپرست خانواده به خانواده‌هایی که بعد خانوار بیشتری دارند تعلق می‌گیرد. در صورتی که بعد جمعیتی خانواده‌ها یکسان باشد، اولویت با خانواده‌هایی است که زودتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

هشدار وزیر راه و شهرسازی درباره آمارسازی

فرهاد بیضایی، کارشناس بازار مسکن، به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر خودداری از آمارسازی در بخش مسکن اشاره کرد و این موضوع را مهم دانست. وی معتقد است که عدم عددسازی باعث آگاهی مردم از واقعیت عملکرد وزارت راه و شهرسازی می‌شود و بدنه برنامه‌ریزی و اجرایی کشور نیز با واقعیت‌ها روبرو خواهد شد. بیضایی خاطرنشان کرد که تطابق آمار با واقعیت، به نظام تصمیم‌سازی کشور کمک می‌کند تا روندهای مربوط به حوزه مسکن را به درستی مدیریت کند.

این کارشناس همچنین یادآور شد که آمارهای گذشته که محوریت واحدهای در حال احداث داشتند، با واقعیت فاصله زیادی داشتند و این موضوع موجب سردرگمی در برنامه‌ریزی کشور شده بود. او افزود که شبکه بانکی نیز به دلیل عدم همکاری در تأمین منابع مالی، مشکلاتی را برای دولت سیزدهم به وجود آورده است.

بیضایی تأکید کرد که وزارت راه و شهرسازی باید واقعیت‌ها را به صورت شفاف بیان کند تا نهادهای تابع نیز بر اساس منابع موجود، به تولید و عرضه مسکن در بازار بپردازند. به گفته او، آمارهای مسکن از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به کمتر از ۵۰۰ هزار واحد تغییر یافته و این تطابق میان آمار و واقعیت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

نتیجه‌گیری

در نهایت، بیضایی تصریح کرد که آمارسازی و اغراق در عملکرد دولت‌ها در بخش مسکن می‌تواند آسیب‌های جدی و غیرقابل جبرانی به روند اجرایی و برنامه‌ریزی کشور وارد کند. لذا شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌ها در این حوزه از سوی وزارت راه و شهرسازی می‌تواند به بهبود شرایط بازار مسکن و افزایش اعتماد عمومی منجر شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما