کسری بودجه دولت در سال 1403 چقدر است؟

اقتصاد 100- میزان کسری بودجه سال جاری به‌طور مشخص اعلام نشده و ارقام مختلفی درباره آن تنها از اظهارنظرها و گزارش‌های منتشرشده به دست آمده است.

کسری بودجه دولت در سال 1403 چقدر است؟

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در تاریخ سوم مهرماه امسال به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه ، میزان کسری بودجه امسال را 875 هزار میلیارد تومان اعلام کرد. این کسری به سه بخش تقسیم می‌شود:

  1. کسری میان منابع و مصارف : این بخش به میزان 335 هزار میلیارد تومان برآورد شده و نشان‌دهنده عدم تطابق بین درآمدها و هزینه‌هاست.

  2. کم‌برآوردی هزینه‌ها : در این بخش، 120 هزار میلیارد تومان به عنوان کسری ناشی از برآورد نادرست هزینه‌ها در نظر گرفته شده است. به‌عنوان مثال، برای برخی هزینه‌ها مانند پاداش معلمان و بازنشستگان، در بودجه مبلغی مانند 20 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، در حالی که نیاز واقعی به 50 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

  3. هدفمندی یارانه‌ها : سنگین‌ترین بخش کسری بودجه به این موضوع اختصاص دارد و میزان آن 420 هزار میلیارد تومان است. این کسری بار مالی سنگینی بر دوش دولت خواهد گذاشت و نشان‌دهنده چالش‌های جدی در تأمین منابع مالی برای پرداخت یارانه‌ها و حمایت‌های اجتماعی است.

این ارقام نشان‌دهنده وضعیت بحرانی بودجه کشور و نیاز به اصلاحات جدی در مدیریت مالی و اقتصادی است. نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه باید تدابیری اتخاذ کنند تا با کاهش کسری بودجه و بهبود عملکرد مالی، به تأمین نیازهای اساسی مردم و پایداری اقتصاد کمک نمایند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما