بنزین سوپر فقط برای از ما بهتران / لیتری 10 هزار تومان در بازار سیاه بخرید

اقتصاد 100- از ابتدای مهرماه، عرضه بنزین سوپر در تهران پس از مدتی توقف دوباره آغاز شده است. اما در این مدت، گزارش‌های مردمی حاکی از حواشی و مشکلات مختلفی در خصوص عرضه این نوع بنزین هستند که توجه‌ها را جلب کرده است.

بنزین سوپر فقط برای از ما بهتران / لیتری 10 هزار تومان در بازار سیاه بخرید

در سال جاری، مصرف روزانه بنزین در استان تهران به‌طور متوسط ۲۱ میلیون لیتر گزارش شده است. از این میزان، در زمان‌هایی که بنزین سوپر در دسترس باشد، بین یک تا دو میلیون لیتر (کمتر از ۱۰ درصد) به بنزین سوپر اختصاص دارد. در سطح کشور، میانگین مصرف روزانه ۱۲۴ میلیون لیتر بنزین نشان‌دهنده این است که عرضه بنزین سوپر بین صفر تا ۵ درصد نوسان دارد.

بنزین سوپر با عدد اکتان ۹۵، کیفیت بالاتری نسبت به بنزین معمولی (قرمز) با عدد اکتان ۸۷ دارد. اکتان بالاتر به معنای تحمل فشار بیشتر و ایجاد احتراق مناسب‌تر است که در نتیجه، آلایندگی کمتری تولید می‌کند. خودروهای مدل بالا و وارداتی، به دلیل نیاز به بنزین با اکتان بالا، به دنبال بنزین سوپر هستند.

با توجه به نبود اطلاع‌رسانی شفاف از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره زمان و مکان عرضه بنزین سوپر، گروه‌های مردمی در فضای مجازی تشکیل شده‌اند تا اطلاعات لازم را به اشتراک بگذارند. این روند به‌ویژه در تهران مشهود است.

از ابتدای مهرماه، با بازگشت عرضه بنزین سوپر، حواشی جدیدی نیز شکل گرفته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که در برخی جایگاه‌ها، کارکنان با دریافت مبالغی، بنزین سوپر را به مشتریان خاص ارائه می‌دهند و به صف‌های انتظار برای دریافت بنزین سوپر، خدمات لازم ارائه نمی‌کنند. این رفتار منجر به تشکیل بازار سیاه برای بنزین سوپر شده است، به طوری که برخی متقاضیان تا یک ساعت در صف انتظار می‌مانند و در نهایت ناچار به دریافت بنزین معمولی می‌شوند.

در غیاب نظارت کافی، قیمت بنزین سوپر به ارقام بسیار بالاتری نسبت به قیمت مصوب ۳۵۰۰ تومان در هر لیتر می‌رسد. مجموع هزینه‌ها و حق‌الزحمه‌های دریافتی در برخی پمپ‌بنزین‌ها باعث می‌شود که قیمت بنزین سوپر به حدود ۱۰ هزار تومان در هر لیتر افزایش یابد. این وضعیت نه تنها ناعدالتی را در دسترسی به سوخت باکیفیت ایجاد کرده، بلکه مشکلات جدی را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده است.

در نهایت، برای رفع این مشکلات، نیاز به نظارت جدی و شفاف‌سازی در عرضه بنزین سوپر احساس می‌شود تا همه شهروندان بتوانند به صورت عادلانه به این سوخت دسترسی داشته باشند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما