دلار به سقف قیمتی ۶۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟

اقتصاد 100- روز گذشته، پس از کاهش فعالیت خبری در بازار ارز، قیمت دلار آزاد به مرز ۶۲ و ۶۳ هزار تومان بازگشت. برخی تحلیلگران این سطوح قیمتی را نقطه تعادل بازار تا مشخص شدن نتایج ریسک‌های سیاسی می‌دانند. با این حال، در صورت تشدید تنش‌ها، احتمال افزایش مجدد قیمت ارز وجود دارد.

دلار به سقف قیمتی ۶۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟

بازار ارز تهران اخیراً دچار افت شد و به نظر می‌رسد عدم نتیجه‌گیری از اخبار منفی اخیر باعث شده تا برخی فعالان بازار اقدام به فروش دارایی‌های خود کنند. در روزهای اخیر، قیمت دلار آزاد به دلیل اخبار سیاسی منفی تا نیمه کانال ۶۳ هزار تومانی افزایش یافته بود و اکنون در بازه ۶۲ هزار و ۹۰۰ تا ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می‌شود. سقف قیمت دلار در سال جاری حدود ۶۶ و ۶۷ هزار تومان بوده که به دلیل سیگنال‌های سیاسی منفی در فروردین‌ماه اتفاق افتاده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در صورت کاهش ریسک‌های کنونی، ممکن است قیمت دلار به سقف تابستانی یعنی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی بازگردد، زیرا بانک مرکزی تمایل دارد با استفاده از ذخایر ارزی خود نوسانات نرخ ارز را کنترل کند.

از سوی دیگر، دلار رسمی نیز به آستانه کانال ۵۰ هزار تومانی نزدیک شده است. روز گذشته، اسکناس دلار در مرکز مبادله ارز و طلا به قیمت ۴۹ هزار و ۹۱۰ تومان معامله شد که نشان‌دهنده افزایش ۳۲ تومانی نسبت به روز پیشین است. این افزایش پیوسته در قیمت ارز رسمی به‌عنوان یک سیاست بانک مرکزی دنبال می‌شود و کاهش شکاف بین نرخ‌های رسمی و غیررسمی می‌تواند به کاهش رانت منجر شود. از ابتدای سال، دلار رسمی حدود ۱۵ درصد رشد کرده است.

در روز دوشنبه ۱۶ مهرماه، قیمت دلار آزاد که در روز یکشنبه حوالی ۶۳ هزار و ۳۵۰ تومان بود، با افت ۳۵۰ تومانی به ۶۳ هزار تومان رسید. یورو و پوند نیز به ترتیب با افت ۴۵۰ و ۶۵۰ تومانی در قیمت‌های ۶۹ هزار و ۱۰۰ تومان و ۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند. همچنین، قیمت سکه طلا نیز با کاهش ۱۹۰ هزار تومانی به ۴۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان رسید و نیم و ربع‌سکه به ترتیب ۲۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند. این روند نشان‌دهنده یک روز تنفسی در بازار ارز و طلا پس از چند روز افزایش قیمت‌ها است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما