آیا می‌توان سقف قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد؟

اقتصاد 100- با توجه به تنش‌های منطقه‌ای و تهدیدات اسرائیل به حمله، پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا کاهش یابد. امروز، قیمت طلا و سکه به‌طور نسبی کاهش یافته است. همچنین، اونس جهانی طلا پس از روند کاهشی اخیر، دوباره به حالت قبلی خود بازگشته است.

آیا می‌توان سقف قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد؟

با اشاره به تأثیر تنش‌های منطقه‌ای بر بازارهای جهانی و داخلی، تقی‌زادگان درباره پیش‌بینی سقف افزایش قیمت طلا تا پایان سال گفت که شرایط کنونی به‌گونه‌ای است که نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی ارائه داد. وی تأکید کرد که فضای سیاسی حاکم و تهدیدات متقابل کشورهای منطقه، وضعیت پیش‌بینی را به شدت پیچیده کرده است.

با این حال، او معتقد است نوسانات فعلی بازار طلا و ارز مقطعی است و به زودی شاهد روند کاهشی قیمت‌ها خواهیم بود. به‌عنوان مثال، دلار که در روز گذشته به ۶۴ هزار تومان رسید، به احتمال زیاد کاهش خواهد یافت و این کاهش به تبع خود بر قیمت طلا نیز تأثیر می‌گذارد.

تقی‌زادگان همچنین درباره نرخ طلا اظهار داشت که نرخ فعلی، گرمی ۴ میلیون تومان، با توجه به قیمت‌ها و تورم منطقی به نظر می‌رسد، اما در حال حاضر حباب جهانی بر روی این نرخ وجود دارد.

وی همچنین به قوانین جدید معاملات طلا و جواهر اشاره کرد که بر اساس آن، تمامی واحدهای صنفی هنگام فروش طلا، جواهر و سکه ملزم به احراز هویت خریدار از طریق رؤیت مدارک شناسایی هستند. این قوانین شامل نگهداری تصویر کارت ملی خریدار به مدت حداقل ۵ سال و ثبت مشخصات خریداران و فروشندگان در «سامانه جامع تجارت» می‌شود. وی تأکید کرد که این قوانین جدید نیستند و از گذشته نیز واحدهای صنفی موظف به رعایت آن‌ها بودند، و بنابراین هیچ تغییر اساسی در این زمینه وجود ندارد.

در مجموع، به رغم تنش‌های سیاسی و اقتصادی، پیش‌بینی‌ها در مورد کاهش قیمت طلا و ارز به‌صورت خوش‌بینانه‌ای مطرح می‌شود، ولی همچنان شرایط خاص منطقه‌ای بر آینده بازارها تأثیرگذار خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما